افتتاح مرکز درمانگاهی رادیوانکولوژی و کموتراپی شهید مدنی تبریز

مدیر مرکز آموزشی و درمانی قلب و عروق شهید مدنی تبریز گفت:مجموعه درمانگاهی رادیوانکولوژی و کموتراپی بیمارستان شهید مدنی تبریز به عنوان یکی از مجهزترین مراکز رادیوانکولوژی کشور برای ارائه خدمات به بیماران شمال غرب افتتاح شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،کاشفی مهر مدیر مرکز آموزشی و درمانی قلب و عروق شهید مدنی تبریز در مراسم افتتاح مرکز درمانگاهی رادیوانکولوژی و کموتراپی شهید مدنی تبریز اظهار داشت: مجموعه واحد‌های انکولوژی این بیمارستان با بهره مندی از چهار دستگاه شتاب دهنده خطی و توموتراپی، ۱۴ تخت انکولوژی VIP و ۱۵ تخت کموتراپی سرپایی و هفت درمانگاه تخصصی در عرصه‌ای به مساحت تقریبی پنج هزار مترمربع در حال ارائه خدمت به بیماران دردمند منطقه است.

وی با اشاره به اینکه این مجموعه با بهترین استاندارد‌ها احداث و آماده سازی شده است، ادامه داد: فاز نخست این مجموعه که بخش شیمی درمانی بستری و بونکر شتاب دهنده الکتا بود توسط خیر بزرگوار قصاب عبدالهی با هزینه بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان راه اندازی شد.

کاشفی مهر گفت: در فاز دوم دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بازسازی بونکر توموتراپی و خرید و نصب ۲ دستگاه بسیار پیشرفته شتاب دهنده خطی الکتا و توموتراپی که ارزش ریالی آن هم اکنون به بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان می‌رسد ارائه خدمات فوق تخصصی و پیشرفته درمان بیماران سرطانی را آغاز کرد.

وی اظهار داشت: در فاز سوم این مجموعه بیش از پنج میلیارد تومان از طریق خیرین به شکل منابع نقدی و غیرنقدی تامین و صرف احداث و تجهیز درمانگاه‌های تخصصی و بخش شیمی درمانی سرپایی شد.

مدیر مرکز آموزشی و درمانی قلب و عروق شهید مدنی تبریز افزود: اکنون بخش شیمی درمانی سرپایی با ۱۵ تخت و هفت درمانگاه تخصصی رادیوانکولوژی در عرصه به مساحت حدود ۷۰۰ متر روزانه به حدود ۲۵۰ بیمار سرطانی در درمانگاه‌ها و بخش سرپایی خود خدمت ارائه می‌کند.

وی یادآور شد: مرکز آموزشی و درمانی شهید مدنی با تاسیس موسسه رسمی خیریه بیمارستان شهید مدنی جلب مشارکت خیرین و جذب و هزینه منابع و کمک‌های تامین شده را تسهیل کرده است.

کاشفی مهر خاطرنشان کرد: مرکز آموزشی و درمانی شهید مدنی در فاز چهار و پایانی کار فعالیت خود را با کمک خیرین نیک اندیش با احداث بونکر شتاب دهنده خطی امید و نصب و راه اندازی این دستگاه که در حال حاضر خریداری شده و در انبار دانشگاه می‌باشد و همچنین پیگیری خرید و نصب دستگاه‌های سیتی سمیلاتور و براکی تراپی و همچنین احداث پانسیون اقامتی برای بیمان نیازمند برای دستیابی به یکی از بزرگترین و مجهزترین سایت رادیوانکولوژی و رادیوکموتراپی کشور تداوم می‌بخشد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.