معاون هماهنگ کننده ارتش عامل افزایش توان بازدارندگی و دفاعی ایران را آمادگی نیرو‌های مسلح و افزایش تجهیزات نظامی عنوان کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، امیر دریادار حبیب الله سیاری،معاون هماهنگ کننده ارتش در مراسم الحاق بالگرد و هواپیما به ناوگان پروازی هوانیروز در بندرعباس گفت: آمادگی نیرو‌های مسلح و افزایش تجهیزات نظامی عامل افزایش توان بازدارندگی و دفاعی ایران است.

 امیر دریادار  سیاری گفت: در گزارشی به مقام معظم رهبری اعلام شد  عمر قانونی تجهیزات به پایان رسیده بود که مقام معظم رهبری فرمودند باید به تجهیزات نظامی عمر انقلابی داد و  در همین راستا با طراحی طرحی این تجهیزات پس از پایان عمر قانونی از چرخه ناوگان خارج و مجدداً بازسازی و با عمری دوباره به ناوگان پروازی و دریایی ارتش الحاق شد.

او گفت:این  تجهیزات شامل بالگرد SH، هواپیمای F ۲۷ و هواناو است که  در زمان دفاع مقدس نقش اساسی در شناسایی و ماموریت‌های محوله داشتند.

معاون هماهنگ کننده ارتش افزود: هواپیمای اف ۲۷ علیرغم تحریم‌ها در سطح دریا به صورت روزانه گشت‌های دریایی را از پسابندر، فاو و جزایر خلج فارس انجام می‌داد. همچنین ترابری نیرو که وظیفه اصلی این هواپیما بود به نحو احسن انجام می‌شد.

 امیر دریادار سیاری گفت: بالگرد اس اچ هم در خلیج فارس ماموریت‌های غرور آفرینی انجام داده بود. اضافه بر ماموریت‌ها و وظایف محوله در سایر برنامه‌های ابلاغی حسب نیاز نقش موثری داشته است. این بالگرد پس از پایان عمر قانونی به دست متخصصان داخلی پس از نوسازی مجدداً آماده الحاق به ناوگان هوانیروز ارتش شد.

 او افزود:هوادریا و هوانیروز در شکستن حصر آبادان نقش آفرین بودند، هواناو‌ها در حور العظیم، جزایر مجنون و حور الهویزه تاثیرگذار بودند. این هواناو‌ها از جزیره خارک به خوزستان منتقل شد و توانستیم در کنار بالگرد SH در آزاد سازی حصر آبادان شرکت کنند.

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: علم، دانش، خستگی ناپذیری، عشق به کار، تعهدکاری، ولایت پذیری، انسجام و وحدت تمام نیروی‌های نظامی الزامات تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در عمر بخشیدن انقلابی به تجهیزات نظامی است.

امیر دریادار سیاری افزود: زمانی تنها در خلیج فارس و دریای عمان دریانوردی می‌کردیم. اما با اتکا به علم، دانش، انسجام و پیروی از فرماندهی کل قوا توانستیم در آب‌های دور حضوری پر قدرت داشته باشیم و امروز شاهد حضور نیروی دریایی ارتش در دریای سرخ و قاره آمریکا هستیم.

 او گفت: افزایش توان رزمی و نظامی عامل افزایش توان بازدارندگی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران شده است و هیچ دشمنی جرات حمله و تعرض به مرز‌های آبی و خاکی کشور ندارد.

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: با اتکا به توان تجهیزاتی و نیروی انسانی هر روز شاهد افتخارات بیشتر در حوزه علم  دردانش نظامی هستیم و به لطف خدا و توان نیروی متخصص تحهیزات نظامی عمری انقلابی به دست آورده اند.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.