سرپرست اداره حفاظت محیط زیست لالی از تهیه دستگاه کامل تصفیه پساب بیمارستان امید در این شهرستان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهدی زمانپور سرپرست اداره حفاظت محیط زیست لالی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و مطرح شدن موضوع پسماند‌های بیمارستانی در کارگروه مدیریت پسماند در شهرستان و استان، دستگاه تصفیه پساب بیمارستان امید خریداری شد.

او افزود: پیش از این فاضلاب بیمارستانی در چاه سپتیک تخلیه می‌شد که از این پس با تصفیه پساب بی خطر سازی میگردد.

زمانپور ادامه داد: هدف اصلی تصفیه خانه فاضلاب بیمارستانی، تصفیه فاضلاب خروجی تولید شده (فاضلاب تصفیه نشده) توسط بیمارستان‌ها و بخش‌های بهداشتی قبل از انتشار مستقیم آن در محیط زیست است؛ بنابراین مدیریت صحیح فاضلاب در هر بیمارستان امری ضروری است.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست لالی ادامه داد: تصفیه فاضلاب بیمارستانی به امری بسیار مهم و جزو استاندارد‌های جدید شهری محسوب میگردد، با حذف عوامل خطرناک یاد شده می‌توان آب تصفیه شده و بی خطر را روانه چرخه محیط زیست نمود.

این مقام مسئول گفت: از جمله مزایای این دستگاه جدا سازی چربی و لجن عفونی از آب و فاضلاب بیمارستانی است که با این عمل از آب ذخیره شده برای آبیاری درختان نیز استفاده ‌می‌شود.

او افزود: محیط زیست یعنی محیطی که ما در آن زندگی می‌کنیم و زمانی که آب‌های زیرزمینی ما آلوده شوند به خودمان برگشت داده شوند این خود باعث بیماری‌های بعدی خواهد شد و یک تهدید علیه بهداشت عمومی است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.