مجری برگزاری همایش و نمایشگاه لجستیک چابهار گفت: رویداد تخصصی لجستیک با هدف برون‌رفت از چالش‌های لجستیکی چابهار به عنوان پایتخت دریایی کشور برگزار می‌شود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان  ،  از زاهدان ، محدثه رحمانی مجری برگزاری همایش و نمایشگاه لجستیک چابهار گفت: رویداد تخصصی لجستیک با هدف برون‌رفت از چالش‌های لجستیکی چابهار به عنوان پایتخت دریایی کشور۳۰ دی‌ماه جاری با حضور شرکت‌های مختلف در منطقه آزاد چابهار برگزار می‌شود.

وی گفت: رویداد لجستیکی چابهار در دو بخش سخنرانی‌های کلیدی و نشست‌های تخصصی با حضور مسوولان حوزه حمل و نقل ترکیبی (ریلی، جاده‌ای، هوایی و دریایی) در محل سایت دائمی نمایشگاه‌های منطقه آزاد چابهار به مدت سه روز برگزار خواهد شد.
به گفته وی، حضور بیش از ۲۰ غرفه از هلدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ حمل و نقل ترکیبی کشور در این رویداد مهم پیش‌بینی شده است.

رحمانی افزود: معرفی و متمرکز کردن دیدگاه‌ها درخصوص بهره‌گیری از موقعیت جغرافیایی ویژه و جایگاه خاص سواحل مکُران خصوصا چابهار که به عنوان پایتخت دریایی ایران شناخته می‌شود و همچنین اینکه کانون دیگری برای حمل و نقل، لجستیک و تجارت در عرصه‌های داخلی، منطقه‌ای، فرا منطقه‌ای و بین‌المللی به شمار می‌رود، با پیوستن جمهوری اسلامی ایران به سازمان همکاری‌های شانگ‌های، ورود با حق رای چابهار به سازمان مناطق آزاد جهان و نقش کلیدی کشورمان در کریدور شمال جنوب و ارتباط با اتحادیه اقتصادی اوراسیا می‌تواند نقشی فعال در توسعه محور شرق داشته باشد.

چابهار که عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران را به خود اختصاص داده و به آب‌های آزاد بین‌المللی متصل است طی چند سال اخیر به دیاری ارزشمند برای ایران و سایر کشور‌های منطقه تبدیل شده است چراکه با موقعیت راهبردی خود می‌تواند برخی کشور‌های همسایه و محصور در خشکی را از طریق دریا به دیگر نقاط دنیا ارتباط دهد. «این ارتباط، از طریق شبکه لجستیکی به صورت زمینی و ترانزیت و خطوط ریلی، دریایی، هوایی و دریایی برقرار می‌شود»

به گفته کارشناسان اقتصادی، ارتباط لجستیکی چابهار با سایر نقاط کشور یک رویای ۲۰۰ ساله است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار