مدیر تیم‌های عملیاتی سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: گسترش کمپین‌ها باعث افزایش آگاهی مردم در کاهش سوانح می‌شود و این موضوع باید دغدغه همه باشد.

مرتضی مردای‌پور مدیر تیم‌های عملیاتی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان ، درباره تنظیم و تدوین راهبرد‌های پیشگیری از سوانح گفت: راهبرد‌های بین‌المللی کاهش سوانح، به عنوان یک توصیه‌نامه‌هایی به همه کشورها، به ویژه پارلمان کشور‌ها ارائه می‌شود تا آن‌ها بتوانند در برنامه‌های خود، راهکار‌ها و مصوبه‌هایی برای کاهش سوانح در نظر بگیرند و از طرفی قوانین خود را اصلاح کنند.

مرادی‌پور ادامه داد: سازمان‌های دخیل در سطح بین‌المللی مانند سازمان ملل و دبیرخانه‌های زیر مجموعه آن که مسئول تنظیم چنین مقرراتی هستند، با همکاری دیگر نهادی‌های بین‌المللی نشست‌های سالیانه برگزار می‌کنند که در آن موضوعات مطرح، سپس درمورد آن‌ها بصورت تخصصی بحث می‌شود. بعد از آن موضوعات و نکات انتخاب شده در نشست‌های جمعیت هلال احمر در ژنو و کشور‌های مختلف احصا می‌شود. پس از اینکه جمع بندی نظرات انجام شد، یک پیش نویسی از سند تهیه و در ژاپن ارائه خواهد شد.

مدیر تیم‌های عملیاتی سازمان امداد و نجات هلال احمر درباره کمپین‌های اطلاع‌رسانی گفت: هر چقدر این کمپین‌ها گسترش پیدا کند، مردم آگاه‌تر می‌شوند. سپس آگاهی شهروندان به یک شناخت و تاملی ارتقاع پیدا می‌کند که بصورت یک فرهنگ در کشور فراگیر شود؛ بنابراین این موضوع باید دغدغه همه مسئولین و مردم باشد.

گفتنی است، معمولا نشست‌ها هر ۵ سال برگزار خواهد شد، اما راهبرد‌ها هر ۱۰ سال یکبار ارائه می‌شود. آخرین راهبرد ارائه شده بنام سِندای، ۱۵ ساله است و تا الان سه سند راهبردی به کشور‌ها برای کاهش خطرات بصورت تصویب‌نامه ارائه شده است.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار