رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هشترود از مسدود شدن راه ارتباطی ۶۰ روستا در این شهرستان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،ابوالحسنی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هشترود گفت: به علت بارش برف و کولاک روز جمعه راه ارتباطی ۱۲۰ روستای این شهرستان مسدود شده بود که با تلاش عوامل راهداری راه ارتباطی ۶۰ روستا بازگشایی شد.

وی با بیان اینکه اکنون ۶ اکیپ راهداری در حال بازگشایی راه‌های مسدود شده هستند افزود: اکثر راه‌های مسدود شده شهرستان در منطقه سهند آباد، اجیرلو و درین سو هستند.

ابوالحسنی ارتفاع برف در برخی مناطق را  ۴۰ سانتی متر اعلام کرد و گفت: بیش از ۱۰۰۰ تن نمک در محور‌ها استفاده شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: با تلاش عوامل راهداری تمامی راه‌های اصلی از جمله هشترود به مراغه، میانه، قره چمن، تبریز و حتی آزاد راه پیامبر اعظم (ص) باز بوده و تردد بدون مشکل در جریان است.

وی خاطرنشان کرد: رانندگان به منظور کاهش خطرات احتمالی در جاده‌ها از تردد غیرضروری خودداری کرده و در صورت ضرورت سفر علاوه بر داشتن تجهیزات زمستانی قبل از سفر از طریق سامانه ۱۴۱ و شماره تلفن‌های ۰۴۱۵۲۶۲۲۲۸۸ و ۰۴۱۵۲۶۲۲۱۲۹ و ۰۴۱۵۲۶۲۶۰۵۵ از وضعیت راه‌ها اطلاع حاصل کنند.

ابوالحسنی با تاکید بر خودداری از سفر در ایام بارش برف از مردم خواست پیش از سفر‌های ضروری نیز از طریق تماس با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ها را دریافت کنند.

وی گفت:با توجه به لغزنده بودن جاده‌ها، رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی در رانندگی و همراه داشتن تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ  ضروری است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.