علوی گفت: ما در سویه‌های قبل، از مرز‌ها ضربه خوردیم و با این هشیاری که بیماری با کمترین کم توجهی قابل انتشار است  باید بدانیم که شرایط پایدار نیست و مراقبت‌های ما باید بیشتر باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جند شاپور اهواز در  مراسم تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز  ضمن تقدیر از تلاش‌های ابول نژادیان در ۲ سال اخیر گفت: از ۵۳۴ هزار بیمار شناسایی شده در استان، ۹ هزار و ۵۰۰ مورد مرگ و میر ناشی از کرونا ثبت شد.

او میزان کشندگی آلودگی کرونا ویروس را در جهان  ۱.۹۵ درصد، در ایران ۲.۱۲ درصد و در خوزستان ۱.۷ درصد عنوان کرد و افزود: این بدین معنی است که بیش از ۳ دهم درصد کمتر از متوسط کشوری بوده و توانستیم از یک هزار و ۷۶۰ مرگ جلوگیری کنیم.

علوی اضافه کرد: خوزستان دارای شرایط ویژه‌ای است و باید به آن نگاه ویژه کرد و امکانات ویژه‌ای را نیز برای کنترل بیماری کرونا برای این استان فراهم کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جند شاپور اهوازادامه داد: ما در سویه‌های قبل، از مرز‌ها ضربه خوردیم و با این هشیاری که بیماری با کمترین کم توجهی قابل انتشار است  باید بدانیم که شرایط پایدار نیست و مراقبت‌های ما باید بیشتر باشد.

این مقام مسئول گفت: ویژگی‌های هر منطقه تعیین کننده است و  ویروس در هر منطقه، رفتاری متفاوت از منطقه دیگر از خود نشان می‌دهد و این مسئله‌ای است که لزوم مراقبت‌ها را تشدید می‌کند.  

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.