تزریق دز سوم واکسن کرونا به افراد بالای ۱۸ سال که سه ماه از تزریق دز دوم آن‌ها گذشته باشد از امروز (یکشنبه) در خراسان رضوی آغاز شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  محمد پهلوان مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تزریق دز سوم واکسن کرونا به افراد بالای ۱۸ سال که سه ماه از تزریق دز دوم آن‌ها گذشته باشد از امروز (یکشنبه) در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در خراسان رضوی آغاز شد.

وی گفت: طبق دستورالعمل جدید افرادی که سه ماه از تزریق دز دوم واکسن کرونای آن‌ها گذشته باشد، می‌توانند دز سوم را دریافت کنند در حالی که این مدت در گذشته ۶ ماه اعلام شده بود.

مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تزریق دز سوم برای آمادگی در برابر سویه‌های جدید کرونا از قبیل اومیکرون مورد تاکید است، بنابراین پوشش فراگیر واکسیناسیون یکی از راه‌های مقابله با شیوع سویه‌های جدید می‌باشد.

پهلوان گفت: در حال حاضر تعداد بیماران بدحال کرونایی و بستری‌شدگان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه استان به کمتر از ۱۰۰ نفر کاهش یافته است.

وی گفت: تعداد بستری شدگان مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی نیز اکنون به ۳۶۰ نفر کاهش یافته که ۲۳۵ نفر آنان متعلق به مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ۱۶ شهرستان این استان است.

مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد بستری شدگان روزانه در خراسان رضوی دیروز به ۸۵ نفر رسید که کمترین میزان طی ۱۰ روز گذشته بوده است.


منبع؛ ایرنا

انتهای پیام//س.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.