یکی از آسیب‌های پژوهش مدرک گرایی در دانشگاه‌هاست

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز گفت: آسیب مدرک گرایی مربوط به افرادی است که توسط مدرک گرایی به مقام‌های مدیریتی می‌رسند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سید محمودرضا آقامیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز برگزار شد، اظهار کرد: پژوهش در کشور ما با سه ساختار مدیریت کلی پژوهش، سیاستگذاری و نظام تحقیقاتی رو به رو است. دانشگاه آزاد در تلاش است با سیاست گذاری‌ها برای تغییر و تحول در جهت پژوهش حرکت کند.

او ادامه داد: در کل کشور یکی از آفت‌های پژوهش، مدرک گرایی در همه دانشگاه‌هاست. آفت این موضوع مربوط به افرادی است که توسط مدرک گرایی به مقام‌های مدیریتی می‌رسند و در مرحله بعد پژوهشگران را به رسمیت نمی‌شناسند و از این موضوع حمایت نمی‌کنند.

آقامیری گفت: واقعیت این است که دانشگاه آزاد در مرحله پوست اندازی و خروج از آموزش محور بودن است. برنامه‌های علمی و آمایشی، هدفمند تربیت کردن افراد، سرای نوآوری و سبک مهارت آفرینی در دانشگاه‌ها از نمونه برنامه‌های دانشگاه آزاد برای یک تحول هستند.

رئیس دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز ادامه داد: ما باید تغییر مسیر و جهت را در دانشگاه‌های آزاد به جدیت پیگیری کنیم تا موضوع آموزش و پژوهش در کشور تحقق پیدا کند. همچنین تجهیزات آزمایشگاهی که در دانشگاه‌های آزاد وجود دارد، در هیچ دانشگاهی نیست و ما باید همه ابعاد این ظرفیت را در جهت آموزش و پژوهش و همچنین مهارت افزایی به کار ببریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار