رئیس مرکز بهداشت مهاباد گفت: ۷۵.۹ درصد از مادران باردار در این شهرستان علیه کرونا ویروس واکسینه شده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، قاسم امینی رئیس مرکز بهداشت مهاباد گفت: هیچگونه مرگ و میر مادران باردار ناشی از ابتلا به کرونا در مهاباد وجود نداشته و همه مادران باردار برای دریافت واکسن کرونا فراخوان شده و بیش از ۷۵.۹ درصد از آن‌ها برعلیه کرونا واکسیناسیون شده اند.

امینی گفت: طرح خانه به خانه در مناطق روستایی و حاشیه شهر برای تحت پوشش بردن شمار بیشتری از جمعیت هدف در این شهرستان در حال اجراست و لازم است که در کنار واکسیناسیون، شیوه‌نامه‌های بهداشتی به صورت کامل توسط رعایت شود تا بتوان از آغاز پیک جدید این بیماری جلوگیری کرد.

وی گفت: هم اکنون این شهرستان در وضعیت آبی مقابله با کرونا قرار دارد، حتی واکسیناسیون ۱۰۰ درصد نمی‌تواند به طور کامل در جامعه ایمنی ایجاد کند از این رو در کنار توصیه برای دریافت واکسن رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک از اهمیت زیادی برخوردارست.

رئیس مرکز بهداشت مهاباد گفت: بر اساس دستورالعمل وزارت متبوع این گروه بیشتر از سایرین به بیماری کرونا مبتلا نمی‌شوند، اما در صورت ابتلا به بیماری در مقایسه با زنان غیر باردار در سن مشابه، بیماری آن‌ها شدیدتر خواهد بود.

وی افزود: برای مادران بارداری که صرفاً تحت مراقبت بخش خصوصی هستند، برای صدور مجوز واکسیناسیون حداقل ثبت یک‌بار مراقبت در سامانه سیب ضروری است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.