مدیر خانه مطبوعات استان اصفهان گفت: دوازدهمین جشنواره دوسالانه مطبوعات در استان اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  منصور گلناری مدیر خانه مطبوعات استان اصفهان امروز در جلسه رونمایی از پوستر دوازدهمین جشنواره دوسالانه مطبوعات و رسانه‌های الکترونیک گفت: مطالب ارسالی جشنواره باید با رویکرد مطالبه‌گری و حل یک معضل باشد.

وی گفت: جلسات خبری پوششی جز الزامات کار خبری است، اما کار اصلی خبرنگاری شرکت در جلسات پوششی نیست و متأسفانه بیش از ۸۰ درصد مطالب خبری در پاسخ به دو عنصر چه زمانی و چه کسی است، در حالی که روزنامه‌نگاری نوین در پاسخ به چگونه و چرا نگاشته می‌شود.

مدیر خانه مطبوعات استان اصفهان گفت: در صورت تأثیرگذاری خبر و مطالب ارسالی سعی کنید که همراه با مستندات و عکس باشد و مدت زمان آثار منتشر شده از ابتدای مهر سال ۹۸ و تا پایان آذر ماه امسال  است.

وی گفت: تقدیر از عوامل رسانه‌ها از جمله مدیر مسئولان رسانه وتحریریه‌ها و کارمندان رسانه‌ها که معمولاً مغفول مانده‌اند از جمله تایپیست نیز برنامه‌ریزی شده است و طبق نظرسنجی‌ها مورد تقدیر قرار می‌گیرند.
لزوم تخصص و تمرکز بر مسائل استان در اخبار
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با اشاره به اینکه کمک به توسعه فضای جامعه و رقابت مثبت از اهداف این جشنواره است، گفت: رسانه‌ای که بتواند مطالبه‌گری و اثرگذار باشد بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه رسانه باید در واقع صدای مردم باشد، گفت: پرسشگری از مسئولان و درخواست مردم حلقه میانی رسانه‌ها است و خبرنگار‌ها باید تحلیلی خبر‌ها را نگارش کنند.

علی حاج زکی با بیان اینکه تولید فکر بین مردم از دیگر رسالت‌های خبرنگاران است، گفت: باید سعی کرد که اندیشه و تعقل را به مردم منتقل کرد و البته باید خبرنگاران به صورت تخصصی در هر حوزه‌ای پیش بروند.

وی گفت: شاخص‌های مختلف فعالیت‌های استان باید در نظر گرفته شود و همان امر پیگیری و دنبال شود که به نتیجه برسد، زیرا با پراکنده‌گویی راه به جایی نمی‌بریم.

در پایان نیز از پوستر این جشنواره رونمایی شد.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.