استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: باید در تخصیص بودجه در سال ۱۴۰۱ پیوست عدالت مدنظر قرار بگیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری در دیدار با معاون ساخت و نگهداری راه فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به وضعیت نامناسب راه‌های روستایی در شهرستان کوهرنگ و مناطق زلزله‌زده، اظهار داشت: باید در تخصیص بودجه در سال ۱۴۰۱ پیوست عدالت مدنظر قرار بگیرد.

او افزود: بسیاری از راه‌های روستایی چهارمحال و بختیاری خاکی هستند و تردد در آن‌ها به سختی انجام می‌شود، نامناسب بودن جاده‌ها موجب بالا رفتن اصطحلاک خودرو‌ها می‌شود.


بیشتر بخوانید


حیدری اضافه کرد: وضعیت راهدارخانه‌ها در محور‌های کوهستانی و صعب‌العبور چهارمحال و بختیاری بسیار نامناسب است، همچنین کمبود ماشین‌آلات راهداری نیز مشهود بوده، بنابراین باید امکانات و ساختمان مناسب برای راهدارخانه‌ها تامین شود.

او ادامه داد: به‌علت بارش برف راه ارتباطی تعدادی از روستا‌های شهرستان کوهرنگ مسدود می‌شود، به‌نظر می‌رسد باید بازگشایی این مسیر‌ها در اولویت باشد تا حمل و نقل مصالح در مناطق زلزله‌زده با مشکل مواجه نشود.

در ادامه خداداد مقبلی معاون ساخت و نگهداری راه فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: تلاش می‌شود در تخصیص اعتبار به بهسازی راه‌های روستایی بحث عدالت مورد توجه قرار بگیرد و به استان‌های محروم اعتبار بیش‌تری اختصاص پیدا کند.

او از تخصیص اعتبار برای بهسازی راه‌های روستایی در سال‌جاری خبر داد و اظهار کرد: امکان انجام ماده ۲۳ برای احداث راه‌های روستایی وجود ندارد و این مسئله مربوط به پروژه‌های راه‌سازی بزرگ است.

مقبلی در خصوص کمبود ماشین‌آلات راهداری در کشور، خاطرنشان کرد: اگر در بودجه ۱۴۰۱ نمایندگان موافقت کنند که ماشین‌آلات زیر پنج سال کارکرد بدون عوارض گمرکی وارد کشور شوند، می‌توان با این اعتبار ماشین‌آلات بیش‌تری را خریداری کرد.

او افزود: در صورت خریداری ماشین‌آلات راهداری در سال آینده تعدادی خودروی سبک و سنگین راهداری به چهارمحال و بختیاری اختصاص پیدا خواهد کرد.

مقبلی با تاکید بر اینکه راهداران در سرما و گرما در جاده‌ها حضور دارند، گفت: تلاش می‌شود برای احداث و تجهیز راهدارخانه‌ها در چهارمحال و بختیاری مبلغی اختصاص پیدا کند، همچنین هر ساله برای تامین لباس و کفش به راهداران اعتباری اختصاص پیدا می‌کند.

او در پایان در خصوص تخصیص قیر به راه‌های روستایی، عنوان کرد: در صورت تامین آسفالت قیر تخصیص پیدا می‌کند، اگر استانی نتواند اعتبار راه روستایی را جذب کند، این اعتبار به سایر استان‌ها اختصاص پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار