معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : افرادی که سه دُز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند نسبت به سویه جدید اُمیکرون ایمنی بیشتری دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : به افرادی که هنوز در واکسن زدن تردید دارند توصیه می‌شود هرچه سریعتر نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند، زیرا افراد واکسینه نشده بیشتر در معرض ابتلای به اُمیکرون هستند.

او گفت : با توجه به ورود سویه جدید اُمیکرون به کشور از مردم درخواست می‌کنم که در شب یلدا از دورهمی‌ها دوری کنند تا شاهد همه گیری کرونا در استان نباشیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: برای رسیدن به ایمنی ناشی از واکسن، بعد از تزریق دُز دوم به بیش از یک ماه زمان نیاز است. پس برای تزریق واکسن در موعد مقرر عجله کنید.

او افزود: تزریق دُز سوم باید سرعت بیشتری در استان بگیرد تا میزان ابتلا، نیاز به بستری در ICU و مرگ و میر به شدت کاهش یابد.

شکیبا ادامه داد: باتوجه به شناسایی سویه اُمیکرون کرونا در ایران، با تزریق دُز سوم واکسن و رعایت بیش از پیش دستورالعمل های بهداشتی می‌توانیم از این موج گذر کنیم.

او گفت: اُمیکرون سرایت پذیری بسیار بالایی دارد و موج ناگهانی ایجاد می‌کند که باید واکسیناسیون علیه کرونا را جدی بگیریم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، با بیان اینکه مراکز منتخب ۱۶ ساعته باید آمادگی کامل را داشته باشند، گفت: تمام مدارس کرمانشاه زیر ذره بین کارشناسان بهداشتی هستند و باید بازدید از مدارس بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد.

او افزود: واکسیناسیون تنها راه موثر پیشگیری از بیماری کرونا است و اگر بخواهیم بیماری را به نحو مطلوبی کنترل کنیم باید این مهم را در سطح استان جدی بگیریم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.