بهره برداری از فاز اول مرکز لجستیک منطقه آزاد ماکو

با حضور مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه، فاز اول دومین مجموعه لجستیکی “محور طلایی منطقه آزاد ماکو” در پس‌کرانه مرز بازرگان به بهره برداری رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، همزمان با دومین روز از سفر مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه، به آذربایجان غربی، فاز اول دومین مجموعه لجستیکی “محور طلایی منطقه آزاد ماکو” در پس‌کرانه مرز بازرگان به بهره برداری رسید.

محمد رضا عبدالرحیمی مدیرعامل منطقه آزاد ماکو در حاشیه افتتاح این پروژه، گفت: این پروژه با سرمایه گذاری سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال بخش خصوصی در راستای توسعه ظرفیت‌های لجستیکی و تسهیل خدمات حمل و نقل و تجارت بین الملل به صورت مشارکتی بخش خصوصی با سازمان منطقه آزاد ماکو همچنین افزایش تسهیلات فعالان حمل و نقل و رانندگان در حال آماده سازی بوده که فاز نخست آن افتتاح می‌شود.

محمد رضا عبدالرحیمی ادامه داد: این مجموعه لجستیکی دومین مجموعه بعد از  "آنا وطن" در زمینی به مساحت ۴۸ هکتار احداث شده و ظرفیت توقف کامیون و تریلر در این مرکز لجستیکی ۲۵۰ کامیون است.

او افزود: با بهره برداری کامل از این پروژه زمینه اشتغال مستقیم برای ۱۵۰ نفر فراهم می‌شود. همجنین این مجموعه لجستیکی، علاوه بر امکانات انبارداری، پارکینگ، نوبت دهی و … از امکانات رفاهی نظیر سوئیت و اماکن اقامتی، نمازخانه و رستوران و … برخوردار است.

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو گفت: مجموعه لجستیکی "محور طلایی منطقه آزاد ماکو" دومین مجموعه لجستیکی بعد از تیرپارک "آنا وطن" است که بزودی فاز نخست آن با حضور مسئولان کشوری به بهره برداری خواهد رسید.

او تاکید کرد: مجموعه اقدامات سازمان منطقه آزاد ماکو در ساماندهی مرز بازرگان و پسکرانه آن از جمله ایجاد مجموعه‌های لجستیکی، توسعه ظرفیت‌های انبار‌ها ایجاد تیرپارک و سامانه هوشمند نوبت دهی و مدیریت ناوگان خروجی از مرز با هماهنگی شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی کشور و دبیرخانه آن در معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در دست اجراست.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.