رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خواستار تسریع در ساماندهی منطقه ۱۴ معصوم از توابع حاشیه شهر کرمان شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،محمدرضاپورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در نشست بررسی مشکلات حاشیه شهر و منطقه ۱۴ معصوم و اتخاذ راهبرد‌های پیشگیرانه با حضور موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان، شهردار وجمعی از مردم منطقه ۱۴ معصوم گفت: در طول یک سال و نیم گذشته جلسات مستمری برای ساماندهی حاشیه شهر کرمان با نگاه محوری به جایگاه دستگاه قضایی برگزار شده است و خوشبختانه امروز طرح جامعی برای ساماندهی منطقه محله صنعتی آماده است و به زودی بعد از مصوبات کمیسیون‌های تخصصی در استان و موافقت‌های وزیر ساماندهی را انجام می‌دهیم.

او ادامه داد: پس از ساماندهی امور در محله صنعتی، ساماندهی منطقه ۱۴ معصوم نیز در دستور کار قرار گرفته است و باید توجه داشت که ۱۴ معصوم از مناطق خاص کرمان است و مردم درگیر مسائلی هستند که در این منطقه شکل گرفته است.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه در حوزه الله آباد چندین جلسه داشته ایم و جمع بندی بسیار خوبی در این رابطه انجام شده است، تاکید کرد: در صدد هستیم براساس ضوابط آنچه امکان پذیر است را به کار گیریم تا وضعیت منطقه ۱۴ معصوم ساماندهی شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با تاکید بر این مطلب که دستگاه قضایی به مسائل حقوقی و قضایی منطقه اشراف کاملی دارد، ادامه داد: وضعیت اسناد و املاک منطقه باید مشخص شود و تکلیف خود را بدانیم.

پورابراهیمی تاکید کرد: کار دادگستری برای ساماندهی حاشیه نشینی ارزشمند است و مدیران واحد‌های مختلف باید بدانند انجام اقدامات مقطعی به نفع مردم این منطقه نیست و از این رو دستگاه‌های مربوطه باید براساس برنامه‌های جامع برای ساماندهی حاشیه نشینی اقدام شود.

نماینده مردم کرمان و راور ادامه داد: کلید ساماندهی و تعیین تکلیف منطقه ۱۴ معصوم به دست شهرداری است .

او واگذاری انشعابات موقت را یکی از موارد قانونی برشمرد و تاکید کرد: دستگاه‌های خدمات رسان در این زمینه باید براساس قانون و طرح جامع اقدام کنند.

پورابراهیمی تصریح کرد: شهرداری باید در بازه زمانی کوتاه نسبت به تهیه پیش نویس طرح جامع ساماندهی منطقه حاشیه نشین ۱۴ معصوم اقدام کند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.