مدیرکل میراث‌فرهنگی گلستان از اختصاص ۴۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت به طرح‌های گردشگری و هنرمندان صنایع‌دستی استان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، احمد تجری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: ۴۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت به طرح‌های گردشگری و هنرمندان صنایع‌دستی اختصاص یافته است.

این مقام مسئول گفت:از مجموع این تسهیلات، ۲۷۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال سهم متقاضیان طرح‌های گردشگری استان  است.

او ادامه داد: بانک توسعه تعاون به‌ عنوان بانک عامل برای پرداخت این تسهیلات معرفی‌ شده و نرخ سود تسهیلات در مناطق برخوردار ۱۴ درصد و در مناطق کمتر برخوردار ۱۰ درصد است.

تجری گفت: دوران مشارکت و تنفس این تسهیلات حداکثر ۲۴ ماه با بازپرداخت حداکثر ۶۰ ماهه است.

او گفت: تسهیلات اختصاص‌ یافته به حوزه صنایع‌دستی استان از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ است.

این مقام مسئول گفت: از محل این اعتبارات ۱۶۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال نیز به هنرمندان صنایع‌دستی با عاملیت صندوق کارآفرینی امید پیش‌بینی‌ شده است.

او گفت: نرخ سود این تسهیلات ۱۰ درصد است و بازپرداخت آن ۵ ساله خواهد بود.

تجری ادامه داد: میزان سقف تسهیلات برای حوزه صنایع‌دستی بسته به طرح توجیهی متغیر است  و  تسهیلات برای کارگاه‌های یک تا ۴ نفر بیمه‌ شده و یا دارنده پروانه تولید انفرادی بدون بیمه، حداکثر یک میلیارد ریال خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان  گفت: طرح های بالای۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در بخش گردشگری و کارگاه‌های کوچک و متوسط صنایع‌دستی در اولویت هستند.

تجری گفت: تاسیسات گردشگری و فعالان بخش صنایع‌دستی که از  این اداره‌کل،  مجوز ایجاد و موافقت اصولی  و پروانه تولیدی دارند می‌توانند در سامانه اینترنتی my.mcth.ir با تکمیل فرم‌های مربوطه و ارائه مدارک و مستندات موردنیاز و داشتن طرح توجیهی اقتصادی درخواست خود را ثبت کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.