به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علیرضا صلواتی مجری طرحهای زیربنایی استان اصفهان در سومین نشست تخصصی حمل و نقل با بیان اینکه در دولت سیزدهم؛ طرح قطار سریعالسیر تهران - اصفهان به بهرهبرداری میرسد گفت: قطار سریعالسیر تهران- قم- اصفهان اولین شبکه ریلی سریعالسیر کشور و بعد از آن قطارهای تهران - مشهد، تهران - تبریز، اصفهان - شیراز و سپس شیراز - بوشهر است و به این نحو شبکه ریلی پرسرعت در کشور تکمیل میشود.
وی با بیان اینکه قطار سریع سیر اصفهان - تهران، از شمال اصفهان به سمت ایستگاه راهآهن و سپس به سمت شیراز ادامه دارد، گفت: شبکه یکپارچه حمل و نقل اصفهان شامل دو خط مترو، سه خط تراموا، ۱۲ خط اتوبوس بی آر تی و حدود ۱۰۰ خط اتوبوسرانی است که با راهاندازی شبکه ریلی مسافران در کمتر از ۵ دقیقه به این شبکه حمل و نقل میرسند.
مجری طرحهای زیربنایی استان اصفهان گفت: در ۴۰ سال گذشته بیشتر منطقه غربی کشور به لحاظ راه و راهآهن توسعه داشته و کمتر به منطقه شرقی توجه شده است، در صورتی که با وجود تحریمها تنها راه اتصال به آبهای آزاد از دریای عمان و بندر چابهار است.
صلواتی با بیان اینکه مسیر قطار سریعالسیر اصفهان - تهران شامل ایستگاه اصفهان در کنار ورزشگاه نقش جهان به ایستگاه قدس، ایستگاه فرودگاه امام و بعد هم ایستگاه راهآهن است، گفت: طراحی این مسیر تکمیل شده و مجموع این محور شامل ۴۱۰ کیلومتر و سرعت قطار ۳۰۰ کیلومتر است.
مجری طرحهای زیربنایی استان اصفهان با اشاره به اینکه قرار بود مدت اجرای طرح قطار سریعالسیر اصفهان - تهران ۴۸ ماهه باشد، گفت: قطارهای سریعالسیر رقیب جدی هواپیما میشوند بطوریکه مسیر اصفهان - تهران بین ۹۰ تا ۱۰۰ دقیقه با قطار سریعالسیر طی میشود، همچنین یکی از راهکارهای جدی جلوگیری از مهاجرت اصفهانیها به تهران، احداث قطار سریعالسیر اصفهان - تهران است.
انتهای پیام/ی