با توجه به انتقاد مردم و تبعات زیست محیطی فعالیت واحد‌های بازیافت پسماند در همدان، به مکان جدید منتقل خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سید عادل عربی,معاون محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان بیان کرد:۲۹۵ واحد ضایعاتی و مرکز بازیافت پسماند در جاده «انصارالامام» و «ینگجه» مستقر هستند که  پسماند‌های ساکنان شهر‌های همدان، بهار، لالجین و مریانج را جمع آوری، تفکیک بخشی و بازیافت می کنند.

او افزود: هشت واحد بازیافت فعال در این مسیر بدون سیستم فاضلاب اقدام به خُرد کردن، آسیاب و شستشوی ضایعات می‌کنند که اقدام آن‌ها اثرات زیست محیطی بر روی بافت خاک و آب دارد.

معاون محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: این واحد‌ها در چند نوبت اخطاریه دریافت کرده و به مرجع قضایی نیز معرفی شدند، اما احکام صادره بازدارنده نبوده است.

عربی ادامه داد: چند واحد بازیافت در پستو گاراژ‌های تو در تو فعال هستند و هیچکدام از آن‌ها متولی خاصی ندارند بنابراین شناسایی متصدیان این واحد‌ها بسیار سخت و دشوار است.

او به نمایش گذاشتن چهره‌ای نامناسب از منظر شهری، ورود به حریم راه، نزدیک شدن به مرغداری دارای مجوز فعال در این مسیر تغییر کاربری غیرمجاز و نداشتن مجوز را از عمده تخلفات واحد‌های بازیافت برشمرد.

معاون محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: مردم روستای انصارالامام نسبت به فعالیت واحد‌های بازیافت در این منطقه ناراضی هستند بنابراین شکایت خود را تسلیم محیط زیست و دیگر نهاد‌ها کردند.

عربی گفت: پس از طرح موضوع کارگروه مدیریت پسماند مقرر شد که شهرداری همدان مکانی در سایت پسماند برای فعالیت این افراد در نظر بگیرد و در زمینه نحوه مدیریت، مساحت مکان، متراژ و مساحت پیش بینی شده برای هر یک از آن‌ها توضیحاتی ارائه بدهد.

او با بیان اینکه طرح انتقال واحد‌های بازیافت به مکانی جدید در حال مطالعه و تهیه طرح بوده و از برخی نهاد‌ها در این زمینه استعلام صورت گرفته است گفت: باید به مشکلات اجتماعی، بهداشتی و زیست محیطی این صنوف پایان داد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.