محمد محقق، رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان در پیامی نگاشته است: از ابتدای تسلط طالبان بر كشور، اوضاع تا به‌حال روز به روز رو به وخامت می‌رود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمد محقق، رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان در پیامی نگاشته است: از ابتدای تسلط طالبان بر كشور، اوضاع تا به‌حال روز به روز رو به وخامت می‌رود.

 اگر روال همین‌گونه پيش برود، سر انجام زوال حكومت طالبان متصور است. ختم جنگى را كه طالبان مدعى هستند واقعيت ندارند، هنوز هم ترور و انفجار و جنگ در بسا نقاط كشور دوام دارد.

 بر خلاف عفو عمومى كه از طرف ریاست طالبان اعلان گرديده؛ هزاران نفر از فرماندهان حكومت قبلى، مجاهدين و حتى صاحب رسوخ‌هاى قریه‌ها آواره، زير تعقيب و يا شبانه از خانه‌هاى شان برده شده، بعد از شكنجه به قتل می‌رسند.

 به گفته‌ محقق؛ فقر و بیکارى فراگير شده است. اكثريت مردم توان خريد نان شبانه روزى خود را ندارند و براى تهيه آن حتى بعضى‌ها اولادهای شان را می‌فروشند.

 به باور او، طالبان حكومت همه‌شمول را طورى تعريف می‌كنند كه همه مقام‌هاى بلند پايه از طالبان باشد ولى به‌طور سمبوليک از قوم‌های ديگر يک‌ نمونه از آدم‌هاى بى‌ريشه در جمع شان اضافه كنند تا به دنيا بگويند كه از ديگر قوم‌ها هم در جمع خود داريم.

 

انتهای پیام/ب

برچسب ها: طالبان ، افغانستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار