مدیر گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : ظهور سویه جدید کووید۱۹ موسوم به امیکرون به یکی از چالش‌های بهداشتی جهان تبدیل شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، خاصی مدیر گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : متخصصان و اهل فن بر تزریق واکسن و استفاده از ماسک، حفظ فاصله گذاری اجتماعی و شستن مرتب دست‌ها تاکید دارند، همچنین برای قطع زنجیره بیماری، شناسایی افراد مبتلا و قرنطینه آن‌ها ضروری است.

او گفت : در کنار علائمی که پیشتر برای ابتلا به کووید۱۹ مطرح می‌شود، به تازگی دانشمندان کشف کردند که سویه امیکرون باعث بروز علائم منحصر به فرد دیگری در افراد شده است که البته بصورت قطعی تایید نشده است.

خاصی افزود: این علائم خارش گلو، سرفه خشک، خستگی شدید، درد عضلانی ملایم، تعریق شبانه می‌باشند.

او افزود: اصولی که برای پیشگیری بیماری کرونا باید رعایت کنیم هیچ ارتباطی به نوع آن ندارد، بلکه حساسیت ما را افزایش می‌دهد.

خاصی گفت: جهت بیشتر رعایت کردن اصول بهداشتی و دیگر اقدامات لازم جهت حفظ سلامتی خویش و اطرافیان خود و صرف نظر از اینکه ما با چه نوعی از کرونا روبه‌رو هستیم باید نسبت به تزریق واکسن نوبت اول و دوم و دوز یادآور (سه دوز در حال حاضر)، رعایت اصول بهداشتی و دیگر توصیه‌های لازم اقدام کنیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.