رفع مشکل ناوگان حمل و نقل صادرات در استان سمنان

مدیرکل گمرک استان سمنان گفت: مشکل صادرکنندگان استان سمنان در زمینه استفاده از ناوگان کامیون های باری رفع شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،علی سعدالدین مدیرکل گمرک استان سمنان در جلسه توسعه صادرات استان سمنان گفت: بر اساس قانون حمل بار باید با کامیون‌های ترانزیتی قابل پلمب و استاندارد باشد که این مورد مشکلاتی را برای صادرکنندگان این استان بوجود آورده بود.

وی افزود: با رایزنی با گمرک ایران، این مشکل به صورت موقت حل و پذیرفته شد صادرکنندگان استان سمنان در مسیر‌های قرمز هم بتوانند از کامیون‌های معمولی به جای کامیون‌های ترانزیتی چادر دار استفاده کنند تا هزینه‌های صادرات کاهش یابد.

در جلسه کارگروه توسعه صادرات که با حضور شماری از صادرکنندگان عمده استان سمنان برگزار شد، چالش‌ها، موانع و مشکلاتی نظیر ارزش گذاری کالا‌های صادراتی و الزام بازگشت ارز هم بررسی شد.

سید محمد رضا هاشمی  استاندار سمنان در این جلسه با تاکید بر رفع مشکلات صادر کنندگان گفت: استان صنعتی سمنان ظرفیت‌های بالایی برای صادرات دارد که باید توجه جدی شود.

هاشمی گفت: مشکلات تولید کنندگان و صادر کنندگان در حوزه استان باید بدون معطلی برطرف وآنچه در خارج از استان نیاز به پیگیری دارد نیز در الویت قرار گیرد.

استاندارسمنان  همچنین موقعیت مناسب استان سمنان به لحاظ جاده ای، ریلی و هوایی را برای صادرات یاد آور شد و افزود: در حال حاضر بخش زیادی از صادرات از گمرک استان سمنان انجام نمیشود که باید با ایجاد زمینه‌های لازم و تسهیل در کار کالا‌های صادراتی استان از مبدا سمنان ارسال شود.

محصولات ۲۰۰ واحد تولیدی در استان قابلیت صادرات دارد که در هشت ماهه امسال ۲۸۶ میلیون دلار صادرات از گمرک استان سمنان انجام شده که نسبت به مدشت مشابه سال قبل ۵۱ درصد افزایش داشته است.

علی تشنه دل رییس سازمان صمت استان سمنان هم در این جلسه اعلام کرد: در صورت موافقت ستاد مقابله با کرونا با توجه به وضعیت رنگ بندی کرونایی، تاپایان سال چهار نمایشگاه تخصصی فروش شامل مبلمان، لوازم خانگی گل و گیاه و بهاره عیدانه در استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام /  ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.