آغاز کار سرمایه گذار در معدن مس «جانجا» تا پایان بهمن ماه

عضو مجمع نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر صنعت، معدن، تجارت وعده ورود و آغاز فعالیت سرمایه گذار در معدن مس جانجا سیستان تا پایان بهمن ماه امسال را داده است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  حبیب اله دهمرده عضو مجمع نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان در حاشیه بازدید معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) کشور از پروژه‌های معدنی و صنایع وابسته آن در منطقه سیستان،گفت : معدن، یکی از ظرفیت‌های استان سیستان و بلوچستان و خصوصا منطقه سیستان است و در این خطه معادن فراوانی وجود دارد که کار خاصی برای بهره برداری از آنان تاکنون انجام داده نشده که نمونه آن معدن مس جانجا است.

وی گفت: این معدن شبیه معدن رفسنجان بوده و ذخیره فراوانی دارد، در سنوات اخیر آغاز بهره برداری از یک پهنه این معدن در اولویت کار قرار گرفته و با توجه به گفته‌های وزیر صنعت در پاسخ به سوالات بنده در مجلس شورای اسلامی، به آینده این معدن امیدوار هستم.

دهمرده اضافه کرد: براساس وعده وزیر صنعت، معدن و تجارت، ورود و آغاز فعالیت سرمایه گزار در معدن مس جابجا سیستان تا پایان بهمن ماه جاری را شاهد خواهیم بود و براساس برآورد اولیه در گام اول هزار نفر در این عرصه مشغول به اشتغال خواهند شد.

وی تاکید کرد: برخلاف سایر معادن، ۳۰ تا ۴۰ درصد از سهام این معدن مربوط به مردم سیستان خواهد بود.

دهمرده گفت: در جلسه برگزار شده امروز در خصوص کارخانه لاستیک، نیروگاه بادی و سایر کارگاه‌ها و کارخانه‌های از این دست بحث شد تا با توجه به زیرساخت‌هایی به مثل منطقه آزاد، راه آهن و ... که درحال تکمیل شدن است شاهد پایداری بیش از پیش ساکنان را شاهد باشیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار