معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: از ابتدای امسال تاکنون به هزار و ۵۴۸ بهره بردار بخش کشاورزی ۲۲۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، بهمن علیزاده، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با اشاره به اینکه در راستای افزایش تولید و ایجاد اشتغال جدید، سازمان جهاد کشاورزی همزمان با انجام وظایف حاکمیتی و رسالت سازمانی، هرساله جهت حمایت از سرمایه گذاران داوطلب طرح‌های بخش کشاورزی اقدام به احصاء و معرفی متقاضیان واجد شرایط تسهیلات به بانک‌های عامل می‌نماید، گفت: در سال جاری نیز با بهره گیری از ۷ منابع اختیار، افراد واجد شرایط به بانک‌های عامل شده است.

او براساس آخرین گزارش دریافتی از بانک‌ها تاکنون ۱۵۴۸ فقره با مبلغ بالغ بر ۲۲۶ میلیارد تومان موفق به اخذ تسهیلات شده اند، طرح‌های برخوردار در حوزه زیر بخش‌های مختلف بخش کشاورزی شامل دام و طیور، شیلات، خرید ماشین آلات کشاورزی، اجرای طرح‌های سامانه نوین آبیاری، مشاغل خانگی می‌باشند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه اخیرا ازمحل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ در قالب ۱۰ رسته کشاورزی منابعی خوبی در اختیار استان‌ها قرار داده شده است، افزود: پس از ثبت نام در سامانه سیتا و بررسی در کمیته استانی متقاضیان واجد شرایط به بانک‌های عامل معرفی خواهد شد.
در حال حاضر با دو موسسه عامل (بانک کشاورزی و صندوق کارآفرین) قرارداد عاملیت بسته شده و امکان معرفی متقاضیان فراهم شده است.

 

انتهای پیام/م.‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.