دستگاه‌ها در حوزه آگاهی بخشی و اطلاع رسانی تلاش کنند

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری گفت: همه دستگاه‌ها موظفند با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در حوزه آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به مردم و امیدآفرینی تلاش کنند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، رحمدل بامری معاون سیاسی و اجتماعی استانداری در بیست وسومین جلسه شورای اطلاع رسانی سیستان وبلوچستان که در استانداری برگزار شد؛ با بیان اینکه رسانه‌های معاند در تلاش هستند خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی را ناچیز جلوه بدهند و هدف آنان ایجاد ناامیدی در مردم می‌باشد؛ تصریح کرد: مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) همواره بر اطلاع‌رسانی خدمات به مردم تاکید دارند لذا ضروریست با استفاده از ظرفیت رسانه‌ای موجود، اقدامات نظام را که به رغم تنگنا‌های اقتصادی انجام شده است به اطلاع مردم رسانده شود.

وی گفت: همواره در مقابل مردمی که وفادارانه پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند پاسخگو هستیم و برای رفع مشکلات آنان از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

رییس شورای اطلاع رسانی استان ادامه داد: براساس بند “چ”ماده ۳۷ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، دستگاه‌های مشمول این قانون باید از طریق انعقاد قرارداد با صدا و سیمای مرکز استان برای تولید برنامه جهت فرهنگ سازی، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی اقدام کنند و آن دسته از دستگاه‌هایی که تا کنون این مهم را انجام نداده اند، میبایست تا پایان وقت اداری فردا ۳۰ آذر برای انعقاد قراداد با صدا و سیما اقدام کنند.

بامری گفت: هر دستگاهی که در این زمینه به تعهداتش عمل نکند باید پاسخگو باشد چراکه این یک ساز و کار قانونی است و دستگاه‌های اجرایی باید از این فرصت استفاده کنند.

وی اضافه کرد: اعتبارات برای اجرای این امر از طریق سازمان برنامه و بودجه تعریف شده و با همکاری صدا و سیما و تعیین اولویت‌ها، خدمات ارائه شده توسط هر دستگاه را برای آگاهی بخشی افکار عمومی ارائه نمایند.

معاون استاندار تصریح کرد:خدمات نظام باید اطلاع رسانی شود و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری اگر ما آگاهی‌بخشی نکنیم، دشمن به روش خود و منطبق با اهداف و نیات خود، اقدامات را به صورت وارونه جلوه خواهد داد.

وی تاکید کرد: محتوایی که از طریق صدا و سیما ارائه می‌شود باید راهبرد داشته باشد و اهداف بلند مدت سازمان مربوطه و اهداف نظام و امید آفرینی در آن گنجانده شود.

گفتنی است: این جلسه با دو دستور کار ارایه گزارش عملکرد شورای اطلاع رسانی و بررسی قرار داد‌های بند چ ماده ۳۷ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور برگزار شد .

انتهای پیام/گ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار