عبور از سویه امیکرون با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی

رئیس سازمان نظام پزشکی شهرستان شهرکرد گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی راه مقابله و مهار ویروس جهش‌یافته کرونا با نام امیکرون است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، آرش روغنی رئیس سازمان نظام پزشکی شهرستان شهرکرد اظهار داشت: با توجه به ورود سویه امیکرون به کشور و درگیری استان ها در چرخش این ویروس، شرایط سختی را در پیش داریم و بیش از هر چیز باید از ابتلای گسترده به این ویروس پیشگیری کرد.

او افزود: کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بزرگترین خطر برای چرخش و شیوع گسترده سویه امیکرون در استان‌های مختلف است.


بیشتر بخوانید


روغنی اضافه کرد: از آنجا که از یک سو دستورالعمل‌های بهداشتی در وضع نامطلوب و از سوی دیگر محدودیت‌های ناشی از رنگ‌بندی‌ها از سوی کم رنگ شده است خطر جدی برای شیوع گسترده سویه اومیکرون احساس می‌شود.

او اظهار داشت: تزریق دُز سوم واکسن کرونا از دیگر راهکار‌های مهار و کاهش ابتلا به ویروس جهش یافته امیکرون مطرح و به طور جدی توصیه می‌شود که افراد واجد شرایط نسبت به دریافت دُز سوم اقدام کنند تا در صورت ابتلا به این ویروس از شدت آن کاسته شود.

روغنی تصریح کرد: برخلاف تصور عموم که فکر می‌کنند شدت درگیری و مرگ و میر ناشی از سویه امیکرون کمتر است، اما باید گفت از آنجاکه این ویروس قدرت سرایت بالایی دارد می‌تواند به افزایش آمار ابتلا و به ویژه بستری‌ها منجر شود و کودکان و افراد سنین پایین را بیشتر درگیر کند.

او گفت: نباید کاهش آمار مبتلایان به کرونا عاملی برای برداشتن محدودیت‌ها و کاهش رعایت شیوه نامه‌ها در سطح جامعه باشد.

روغنی بیان کرد: اگر چه در هفته‌های اخیر شاهد کاهش موارد ابتلا به ویروس کرونا هستیم، اما این به معنای قطع چرخش و یا از بین رفتن ویروس نیست بلکه ویروس همچنان در چرخش است، اما از آنجاکه بسیاری از افراد واکسینه شده‌اند به صورت خفیف مبتلا می‌شوند و بسیاری از آن‌ها تست نمی‌دهند از همین رو آمار‌ها کاهش یافته است.

او افزود: دورهمی‌های خانوادگی در شب یلدا عاملی برای گسترش شیوع کرونا است و باید از برگزاری این مراسم‌ها پرهیز کرد.

روغنی اضافه کرد: در شب یلدا پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها بیشتر از سایرین در خطر هستند و می‌طلبد تا با پرهیز از برگزاری دورهمی در حفظ سلامتی خود و اطرافیانمان بکوشیم.

او با بیان اینکه تزریق واکسن کرونا منجر به ایمنی کامل نمی‌شود، اظهار داشت: برخی افراد با تزریق واکسن تصور می‌کنند که دیگر مبتلا به این ویروس نمی‌شوند و از ماسک استفاده نمی‌کنند و دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی نمی‌گیرند این در حالی است که واکسن کرونا احتمال مرگ و میر و بستری در بخش‌های ویژه را کاهش می‌دهد، اما ایمنی کاملی تایجاد نمی‌کند.

گفتنی است؛ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه ۲۸ آذرماه ۱۴۰۰ مشاهده سویه اومیکرون کرونا در ایران را تایید کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار