رئیس پلیس راهور خوزستان با اشاره به شرایط جوی استان و وقوع تصادفات، گفت: رانندگان سرعت مطمئنه را لحاظ کنند تا در صورت مواجهه با خطر تصادف با ترمزگیری، خودرو سر نخورد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سرهنگ فرید کریمی‌زاده رئیس پلیس راهور خوزستان گفت:  بارش باران موجب لغزندگی راه‌ها شده و گاه شاهد تصادفاتی بودیم که ناشی از  رعایت نکردن احتیاط رانندگان در این شرایط است.

او افزود: در این شرایط لاستیک چرخ‌های خودرو در آب به صورت اسکی عمل می‌کند و از اصطکاک لازم برخوردار نیست بنابراین مسافت توقف‌ها در ترمزگیری‌های ضروری بیش از حد انتظار راننده خواهد بود که جا دارد رانندگان سرعت مطمئنه را لحاظ کنند تا در صورت مواجهه با خطر تصادف با ترمزگیری، خودرو سر نخورد.

سرهنگ کریمی‌زاده حصول اطمینان از سلامت برف پاک‌کن‌ها، چراغ‌ها، لنت ترمز‌ها و سیستم بخاری خودرو را از نکات ایمنی عنوان کرد که باید در این شرایط رعایت شوند.

رئیس پلیس راهور خوزستان اضافه کرد: رانندگی در شرایط آبگرفتگی شرایط خاصی دارد؛ عبور آهسته به منظور عدم پاشش آب به سمت خودرو‌ها و حتی عابرین از نکات اخلاقی و رفتاری است که باید مدنظر رانندگان فهیم و بافرهنگ باشد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.