جهانشاهی از راه اندازی پردیس فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای با رویکرد جدید توانمندسازی دانشجویان با محوریت مهارت‌افزایی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محسن جهانشاهی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در نشست شورای سیاستگذاری جشنواره ملی کاجینو  که به صورت ویدئو کنفرانسی در یزد برگزار شد، گفت: یزد با توجه به زیرساخت‌های مطلوب علمی، صنعتی، فرهنگی و موقعیت جغرافیایی جزء استان‌های مهم کشور محسوب می‌شود و دانشگاه فنی و حرفه‌ای این استان نیز طی یکسال اخیر رویداد‌های مهمی را در حوزه‌های علمی و مهارتی برگزار کرده که از این حیث جزء مراکز دانشگاهی حائز اهمیت برای دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور است.

او ادامه داد: امروز دانشگاه فنی و حرفه‌ای یک دانشگاه شناخته شده در کشور به شمار می‌آید، و ماموریت جدید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه در رابطه با راه‌اندازی پردیس و پارک علم و فناوری در حوزه مهارت با عنایت به زیرساخت‌های علمی فراوان است.

او گفت: ماموریت اصلی بسیاری از دانشگاه‌های کشور تربیت فارغ التحصیلام داناست و این در حالیست که دانایی موضوعی متفاوت از توانایی است.

جهانشاهی گفت: هرچند پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد با هدف توانمندسازی فارغ‌التحصیلان این دانشگاه‌ها تلاش می‌کند، ولی باید توجه داشت که عمده فعالیت این مراکز حول مباحث های‌تک انجام می‌شود و بخش زیادی از صنایع موجود در کف جامعه و بازار کار جزو مقولات غیر های‌تک دسته بندی می‌شوند و در واقع تربیت نیروی انسانی ماهر برای اشتغال در این بخش‌ها با مهارت‌آموزی و آموزش کارآفرینی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای و دیگر بخش‌ها مانند سازمان فنی و حرفه‌ای، تامین و تقویت می‌شود.

او گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای یکی از مسئولیت‌های اجتماعی خود را اهتمام به این حوزه که از ارکان مهم در توسعه پایدار است، مد نظر دارد و به همین دلیل نیز از سایر بخش‌ها و دستگاه‌های اجرایی دعوت همکاری کرده است.

در ادامه این نشست که دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد برگزار شد، هر یک از حاضران به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در زمینه بهتر برگزار شدن این جشنواره پرداختند.

 اولین جشنواره ملی کاجینو به همت آموزشکده فنی و حرفه‌ای شهید بهشتی اردکان و با مشارکت دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد و حمایت تعدادی از صنایع شهرستان اردکان با هدف جمع‌آوری ایده‌های عملی در خصوص استفاده از میوه کاج در محور‌های طراحی و ساخت المان شهری، طراحی و ساخت دکوراسیون داخلی (آباژور) و بخش آزاد و ایده‌ی برتر برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره تا دوم بهمن ماه ۱۴۰۰ می‌توانند از طریق سایت www.Kajinofestival.ir در این جشنواره ثبت‌نام و آثار عملی و پژوهشی خود را در قالب طرح و اجرا به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.