رئیس کل دادگستری البرز گفت: سرقت به عنف در این استان ۲۳ درصد کاهش یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم  البرز در سال ۱۴۰۰ با حضور رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب کرج، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز برگزار شد.

در این نشست که با محوریت بررسی طرح پیشگیری از خشونت، ترک فعل مدیران و کارکنان برگزار شد، رئیس کل دادگستری البرز با تاکید بر این که هیچ دستگاهی نمی‌تواند به تنهایی در این حوزه موفق عمل کند گفت: وقتی جرمی و یا آسیبی محقق شود عملا بازگشت به حالت پیش از وقوع آن آسیب امکانپذیر نیست و آثارش همیشه باقی است.

فاضلی هریکندی افزود: سرقت به عنف و سرقت مقرون به آزار در ۵ ماهه نخست امسالدر این استان کاهش ۲۳ درصدی داشته این در حالی است که تا پایان سال ۱۳۹۹ روند افزایشی بود.

او گفت: متاسفانه به دلیل درگیری زیاد با معلول‌ها به علل آسیب‌ها پرداخته نمی‌شود این در حالی است که وقتی جرمی اتفاق می‌افتد حتی با اعمال شدیدترین مجازات‌ها، جبران جرم ممکن نیست.

رئیس کل دادگستری البرز حاشیه نشینی را یکی از عوامل مهم در افزایش آسیب‌های اجتماعی دانست و بر لزوم اتخاذ تدابیری با آثار کوتاه مدت و بلند مدت تاکید کرد و افزود: یکی از موضوعات مهمی که حاشیه نشینی با خود به همراه می‌آورد تغییر کاربری‌ها و ساخت و ساز‌های غیرمجاز است که قرارگاه صیانت از بیت المال و مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز این استان در این حوزه ورود داشته است.

انتهای پیام/ ر .ن

برچسب ها: وقوع جرم ، آسیب شناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.