آیا تشکیل کارگروه ویژه سفر‌های استانی، وعده‌ها را عملی می‌کند؟

سفر به استان های مختلف کشور یکی از اهداف بلندمدت رئیس جمهور است که هر هفته انجام می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، از آغاز به کار دولت سیزدهم تاکنون، رئیس جمهور همراه تیم خود دوازده سفر استانی داشته و به میان مردم رفته. رئیس جمهور ضمن گوش فرا دادن به خواسته‌های مردم و بازدید از کارخانجات و مراکز تعطیل، مصوباتی هم در این سفرها انجام داده است.

به عقیده برخی کارشناسان، سفر‌های استانی رئیس جمهور باید حساب شده و دقیق انجام شود.

ناصر ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی معتقد است که سفر‌های استانی دولت از دو جهت بسیار اقدام خوب و مفید است، هم از جهت آشنایی دولتمردان با مشکلات مردم به صورت میدانی و عمیق داخل جامعه و هم از جهت اعتماد بخشی به مردم برای اینکه دولت در کنار آنهاست و با آن‌ها فاصله‌ای ندارد.

این تحلیلگر سیاسی با تاکید بر اینکه دولت باید دقت کند که ملاحظاتی را هم رعایت کند، بیان کرد که وعده‌هایی که ممکن است در سفر‌ها داده شود یا تعدد زیاد از حد سفر‌ها و همچنین بالا بردن سطح توقع عمومی در این سفر‌ها شاید کار را به نتیجه مطلوب نرساند، این‌ها را دولت باید ملاحظه داشته باشد.

بر همین اساس، چهارشنبه ۲۴ آذرماه بود که هیئت دولت به استناد اصل (۱۲۷) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و به منظور بررسی و پیگیری موضوعات و توافقات مهم استان‌ها در سفر‌های استانی رئیس جمهور، با تشکیل کارگروه ویژه سفر‌های استانی رئیس جمهور موافقت کرد.

آیا تشکیل کارگروه ویژه سفر‌های استانی، وعده‌ها را محقق می‌کند؟

اما سوال اینجاست که این کارگروه تا چه اندازه می‌تواند برای محقق شدن وعده‌های رئیس جمهور و مسئولان در سفر‌های استانی مثمرثمر باشد؟

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزی موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان تشکیل کارگروه ویژه سفر‌های استانی رئیس جمهور چه در قبل از سفره برای بررسی طرح‌ها و شناسایی مشکلات استان و چه بعد از سفر برای پیگیری تصمیمات و قول‌هایی که دولت در این سفر‌ها داده، یک امر ضروری برای بالا رفتن کیفیت و اثربخشی این سفر‌ها دانست.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بیان کرد که اکنون یک هفته قبل از سفر اعضای دولت به هر استان، مسئولان مختلف استانی با ریاست رئیس جمهور برای بررسی مشکلات استان جلسه متعددی برگزار می‌کنند و در سفری که رئیس‌جمهور دارد این مسائل مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ این اطلاعات قبلی به دولت کمک می‌کند تا در سفر خود اثربخشی بیشتری داشته باشد.

آیا تشکیل کارگروه ویژه سفر‌های استانی، وعده‌ها را محقق می‌کند؟

وی بیان کرد که تشکیل کارگروه پس از سفر استانی دولت بحث تامین منابع مالی، اعتباری و ... را برعهده دارد تا قول‌های رئیس جمهور در موقع مقرر خود به مرحله اجرا برسد. همانطور که رهبر انقلاب قبلا به دولت تاکید کردند، دولت به قول‌هایی که در سفر‌ها می‌دهد عمل کند؛ عملیاتی کردن قول‌های دولتمردان افزایش اعتماد مردم به دولت و همچنین افزایش سرمایه اجتماعی دولت را به همراه خواهد داشت و می‌تواند مشارکت مردم در عرصه سیاسی افزایش دهد و فاصله بین دولت و ملت را به حداقل برساند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی بر این باور است که تشکیل کارگروه ویژه سفر‌های استانی رئیس جمهور لازم است و اصولاً سفر‌هایی که هیچ کارگروهی برای آن تشکیل نشود و بدون برنامه ریزی قبلی و پیگیری بعدی باشد، این اثری نخواهد داشت.

محمدرضا صباغیان عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی هم معتقد است که تشکیل کارگروه ویژه سفر‌های استانی رئیس جمهور اقدام خوبی بوده است. در سفر‌های استانی رئیس جمهور، مسائل استان‌ها به طور جامع مورد بررسی قرار می‌گیرد به همین دلیل باید کارگروهی وجودداته باشد تا برنامه‌ها و نتایج این سفر‌ها را بررسی کند و سپس تصمیم گیری‌ها انجام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۰۵ دی ۱۴۰۰
هزینه این سفرها را خرج هر استان بکنید مشکلات مردم تا حدودی حل میشود ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۰۴ دی ۱۴۰۰
بیچاره ان اقلیت جامعه کشور که بتو رای دادند هم بحال کشور وهم بحال انان باید گریست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۰۴ دی ۱۴۰۰
سفررررررر عوام فریبی / اقای رئیسی اگرهرروز سفر استانی بروی بازهم بخاطر نداشتن سواد وضع را بدتر میکنی کدام کشوررئیس جمهور کشورش مردودی ابتدایی را دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۰۴ دی ۱۴۰۰
نفت رو از شهرهای جنوبی استخراج می کنید،پس چرا هیچ خیری از نفت به این مردم نمی رسه،نه شهر درستی داریم،نه حقوق مناسبی،این چه انصافی هست که دولت داره،از خودمون می گیرید لااقل برای ما هم خرج کنید از اون سودی که عاید شما میشه،چرا همه رو به تهران وشهرهای بزرگ می برین ،حق مردم بندرعباس این نیست،ما از حقمون نمی گذریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۰۴ دی ۱۴۰۰
آقای رئیسی درست داره همون راهی را میره که احمدی نژاد میرفت. سفر کلی حیف و میل بودجه مملکت باسه سفر وعده های قشنگ ولی غیر عملی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۰۴ دی ۱۴۰۰
مشکل ایران با سفرها حل نمی شود باید از تمامی استانداران خواسته شود تا نخبگان و کارشناسان هر شهر شناسنامه کامل پتانسیلهای هر شهر با رائه طحها برای اجرا در دوره های موتاه مدت ، میان مدت و دراز مدت یک شهر را برای پیشرفت همه جانبه با توجه به مستندات و ظرفیتهای واقعی را تدوین و این افراد به مردم معرفی و قانوناً پاسخگوی مردم با توجه به اینکه آینده مردم یک شهر بشسته به تصمیمات و نظرات آنها دارند باشند و نمایندگان هر شهرستان با دفاع از نظرات و طرحهای ارائه شده دراستان کلیه طرحها و پروژه های شهر رابرای افقهای حد اقل 30 ساله ببینند و با تنظیم اسناد در هر استان این طرح ها با مسئولیت استاندار و در شهرستانها فرمانداران به وزارت کشور ارسال و کارشناسان استانی وبرای دفاعیه در مرکز کشور حاضر شوند و با این کار هر شهر مسئول پیشرفت و اشتغال شهر خوشان هستند و اگر قرار است سر زنش کنند باید خودشان را سر زنش کنند و شاکی طراحان همشهری خودشان باشند. و بودجه ها بر اساس این طرح ها در برنانه زمان بندی و اولویتهای تعیین شده به استانها تخصیص پیدا کند.و ابر پروژه ها و پروژه های استراتژیک نیز توست دولت و با نظر استانداران تدوین و اجرا شود و از دخالت نمایندگان چون فقط بدون در نظر گرفتن آینده هر طرح بر وضعیت شهری و صرفا برای کسب رأی کار میکنند بطور جد جلو گیری شود . و از دخالت نمایندگاه در مسائل شهری و عزل ونصب ها برای همیشه جلوگیری شده و دولت خودش موظف است مدیران در سطوح مختلف را چینش و هر وزیر طبق قانون در مجلس پاسخگوی عمل کرد وزارت خانه خود است و از تحدیدهای نمایندگان که بیشتر خلاف قانون است جلو گیری شده و قانون مداری از مجلس که خود قاونون گذارند شروع شود.
Iran (Islamic Republic of)
سیدعلی احمدی
۰۰:۰۲ ۰۴ دی ۱۴۰۰
دوتا شرکت خودروساز چند برابر داعش و صدام حسین عامل مرگ قطع عضو و معلولیت ایرانی ها بودن ‌‌ . اونوقت ما نوعی هستیم میریم خارج از مرز میجنگیم تا به مردممون در داخل کشور آسیب نتونن برسونن.از همون نیروها توقع هست اول دشمنی که نزدیکتر هست و بیشتر آسیب زده به جنگشون برین تا شبه همکاری با اون ها از بین بره و همه مردم بهتون علاقه مند بشن
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۹:۱۹ ۰۳ دی ۱۴۰۰
یجوری رفتار میکنن که انگار از مریخ اومدن قبلا تو این مملکت نبودن و از مشکلات مردم اطلاعی ندارن // قبول دارید ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۰۳ دی ۱۴۰۰
سفرهای بی نتیجه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۰۳ دی ۱۴۰۰
مشکلات بزرگ جلوی چشم ایشان است مثل بیکاری.فقر.اعتیاد.گرانی .خودرو های بنجل و...و دیده نمی شود بهتر است به جای این سفرهای نمایشی و هدر دادن بیت المال به دنبال علاج فوری باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۰۳ دی ۱۴۰۰
ماجرا شده، ماجرای ضرب المثل «در دروازه را می شود بست. در دهان مردم را نمی شود بست»
سفر استانی نروند، می گویید چگونه از پشت میز کشور اداره می شود؟
بروند و حتی ثمراتش را بگویند، می گویید نمایشی است.
آیا سفر های دوران قوه قضاییه ایشان را به یاد ندارید که ثمرات بسیار داشت؟؟میان مردم بودن بد است؟؟
جواب:عده همیشه معترضند!!!
Iran (Islamic Republic of)
mohammad fakhri
۱۳:۴۵ ۰۳ دی ۱۴۰۰
چرا حقوق ماهیانه مردم کامل و کافی نیست و قیمتهای همه چیز باهم برابر نیستند و کم و زیاد دارند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۰۳ دی ۱۴۰۰
برای نمونه در این ۴۳ سال یک چیزی که مسولین وعده داده اند و صد درصد به ان عمل کرده اند را نام ببرید تا ۴۰ در صد شاید ولی همان ۵۰ در صد هم نبوده
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۰۴ ۰۳ دی ۱۴۰۰
وعده ها را عملی نمی کند فقط تعداد وعده ها را افزایش می دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۰۳ دی ۱۴۰۰
این جاه اگر برای مردم آب نداره،برلی دولتیها نون که داره،مگر قرار مشگلی هم حل بشه،اگر حل شدنی بود وساای یک مشگل هم حل شده بود،الان وضع ما این نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۰۳ دی ۱۴۰۰
آقای رییسی عزیز، لطفا جلوی قلدری وزارت بهداشت را بگیرید؟
Iran (Islamic Republic of)
حقیقت
۱۲:۵۶ ۰۳ دی ۱۴۰۰
خیر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۰۳ دی ۱۴۰۰
خیر. فقط باعث بخور بخور یک عده میشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۰۳ دی ۱۴۰۰
سفر استانی کاربردی داره؟ شما همین تورم و کنترل کنید، قدرت خرید مردم و زیاد کنید، ۸۰-۹۰ میلیون ایرانی یه نفس راحت میکشن راضیم میشن دیگه نمیخواد این همه تو زحمت بیفتید هرینه کنید هر استان و تک تک برید ببینید چه خبره! شما خیلی هنرمندید همین مشکلات کلان کشور و حل کنید بسه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۰۳ دی ۱۴۰۰
قیمت های بالا رفته با فشردن یک دکمه پایین نمی آید!!
همان گونه طی هشت سال ، در طول زمان کم کم اوضاع به هم ریخت و بعد فشار های ناگهانی وارد شد، باید با صبر و حوصله و با سپری شدن زمان منتظر اخبار خوب باشیم تا بتوانیم قیمت های سربه فلک کشیده را کمی کاهش دهیم.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۱:۰۶ ۰۳ دی ۱۴۰۰
یارانه بنزین هواپیمای رئیسی ومذاکره کنندگان برجام باهواپیماچقدرهست؟همان راخرج بودجه ملت کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۰۳ دی ۱۴۰۰
ایشون انسان مهربانی هستند و دوست دارمردم و میهن و خواهان عزت این ملت می باشند.هدفشان بهبودی وضع موجود میباشد که متاسفانه بیخیالی دولت گذشته
ایجاد مشکلات فراوانی برای مردم و این دولت نموده .باید مردم منسجم باشند که اگر کوچک ترین غفلتی صورت بگیرد که هدف دشمنان این کشور است.سوریه و افغانستانی دیگر متولد خواهد شد.به نظر من هر کسی کوتاهی کرد باید پرتش کرد وووو امیدوارم که این کشور به عزت و سر بلندی برسد.
شهیدان را فراموش نکنید.طرحی دارم برای حل مشکل آب
با ایجاد دریاچه های مصنوعی بوسیله آب دریا در استانهای خشک مانند اصفهان یزد و کرمان و سیستان .
Iran (Islamic Republic of)
سیدعلی احمدی
۰۰:۰۷ ۰۴ دی ۱۴۰۰
دریاچه مصنوعی با کدوم آب؟بعد با ساختن دریاچه مصنوعی باعث میشیم تبخیر آب چند برابر بشه و منابع اندکی که داریم اینجوری از بین بره. از کامنت شما مشخصه که تفکرتون اینه هرکسی مثل ما تفکر کنه لایق هست ولی هرکسی مخالف عقاید ما باشه بقول خودتون باید پرتش کرد. چهل و دو سال پرت کردین فقط بخاطر اینکه افراد متخصص مخالف عقاید و نظرات ما بودن و این شده نتیحش
Iran (Islamic Republic of)
Y
۱۰:۳۶ ۰۳ دی ۱۴۰۰
رفتن به سفر استانی ودادن وعده هاوتصمیم های آنی و بدون مطالعه غیر از بی اعتبار کردن دولت نزد مردم هیچ اثر دیگه ای نداره
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۳:۲۰ ۰۳ دی ۱۴۰۰
کارهای احمدی نژادی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۰۳ دی ۱۴۰۰
می سپاریم به دست زمان تا زمان همه چیز را اثبات کند. و گرنه که عملکرد ایشان در آستان قدس و قوه قضاییه برای ما اثبات شده است.
(همانند سفر های دوران قوه قضاییه که در طول زمان اثر داشت.
Iran (Islamic Republic of)
......
۱۰:۳۰ ۰۳ دی ۱۴۰۰
نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۰۳ دی ۱۴۰۰
چقدر طول میکشه که اینکارها جواب بده ما چقدر باید منتظر بمانیم
Iran (Islamic Republic of)
ن
۱۱:۰۷ ۰۳ دی ۱۴۰۰
نه ماه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۰۳ دی ۱۴۰۰
8سال منتظر باش ولکن به فکر زندگی خودت اینادهمشون همینن تا به قدرت میرسن مردم فذپراموش میکنن
Iran (Islamic Republic of)
..
۱۰:۰۴ ۰۳ دی ۱۴۰۰
اگر بودجه اختصاص ندهند این سفرها بی نتیجه می مانند .

بودجه ۱۴۰۱ خیلی بد تنظیم شده ، سهم سازمان های دینی و فرهنگی خیلی زیاده

سهم عمران و سازندگی خیلی کم هست .

در ضمن فروش روزانه ۱/۲ میلیون بشکه نفت هم نشدنی است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۰۳ دی ۱۴۰۰
هیچ تلاش و زحمتی بی نتیجه نیست
آخرین اخبار