سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: رشته پزشکی رشته‌ای نیست که بگوییم با آموزش مجازی، درس را متوجه شوند و امتحان شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدحسین سرمست سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته‌های پزشکی خوب است و کسی نمی‌تواند منکر این موضوع شود در این مقطع که در مورد توانمندی دانشجویان فعلی شک داریم، صحیح نیست؛ رشته پزشکی رشته‌ای نیست که بگوییم با آموزش مجازی، درس را متوجه شوند و امتحان شوند.

او افزود: شاید ۱۰ تا ۱۵ سال طول بکشد تا یک پزشک متخصص تحویل جامعه داده شود، با این حال پارامتر‌های زیادی باید در این راستا اصلاح شوند؛ افزایش فضا‌های آموزشی، تجهیز این مراکز و داشتن کادر آموزشی نیز باید برای این کار فراهم شود.

سرمست ادامه داد: ما به فارغ‌التحصیل توانمند نیاز داریم و اگر این زیرساخت‌ها فراهم شوند، این موضوع قابل اجرا است و در طول همه‌گیری کرونا، دانشجویان پزشکی از بخش‌های بیمارستانی محروم شدند، زیرا به عنوان مثال بیمارستان رازی اهواز از چرخه آموزش خارج شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اضافه کرد: علاوه بر این نیز دانشجویان وارد بیمارستان‌های دیگر نشدند و بنابراین مطرح شدن افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی در این مقطع که در مورد توانمندی دانشجویان فعلی شک داریم، صحیح نیست؛ رشته پزشکی رشته‌ای نیست که بگوییم با آموزش مجازی، درس را متوجه شوند و امتحان شوند.

این مقام مسئول گفت: در حال حاضر نخستین اولویت، ایجاد آرامش و فراهم کردن شرایط برای توانمندی دانشجویان فعلی است. حتی درس‌های تئوری این دانشجویان اگر با حضور استاد و حضوری برگزار شود، تجربه با بیان و رفتار به دانشجو منتقل می‌شود، اما دو سال است که دانشجویان از این شرایط نیز محروم هستند.

او ادامه داد: قبل از برگشت آموزش این دانشجویان به وضعیت عادی، این بحث‌ها جایگاه زیادی ندارد مگر اینکه برای این کار زمانی تعیین شود و گفته شود در چند سال آینده افزایش ظرفیت داشته باشیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
عجب