۲ ناو موشک انداز گُرد و خنجر پس از تعمیر اساسی به ناو گردان نیرویی دریایی ارتش پیوست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  با حضور امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، ۲ ناو موشک انداز گُرد و خنجر پس از تعمیر اساسی به ناو گردان نیرویی دریایی ارتش در بوشهر اضافه شد.

به گفته فرمانده فنی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، تعمیرات اساسی شناورها با استفاده از توان مجموعه فنی نیروی دریایی ارتش و ظرفیت شرکت‏‌های دانش بنیان صورت گرفته است.

ناخدایکم ستاد عباس فاضل نیا گفت: قطعات بومی و بازسازی شده و موتور بومی مکران با ۳۶۰۰ اسب بخار روی ۲ ناو یاد شده نصب شده است.

او ادامه داد: این ۲ ناو همچنین به سامانه‎های پدافند هوایی یکپارچه، موشک کروز برد بلند و همچنین انواع توپ‎های دریایی مجهز هستند.

 فرمانده فنی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در جریان تعمیر اساسی بدنه شناورها و همچنین سامانه‌های اطفاء حریق و خنک‌ کننده آن بازسازی و بومی شده است.

فاضل‌نیا گفت: هر کدام از ناوهای یاد شده ۲۸۵ تن وزن و ۴۷ متر طول دارد که با هر بار سوخت‎گیری توانایی پیمایش هزار و ۴۰۰ کیلومتر را دارا است.

به گفته او با توجه به نوع کارکرد این ناوها، از آن‌ها برای ماموریت‏‎های بین المللی استفاده می‌شود که به‌زودی نیز این مهم با حضور در آب‏‎های فراسرزمینی محقق خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۲۶ دی ۱۴۰۰
درود