بازتاب‌های بین المللی در مورد بازی جنجالی فیفا

بازی جنجالی فیفا در مسابقات میان کشورهای عرب، بازتاب‌های بین‌المللی مختلفی داشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، جام ۲۰۲۱ فیفا عرب از ۳۰ نوامبر تا ۱۸ دسامبر در قطر برگزار شد. الجزایر روز شنبه با برتری ۲ بر صفر مقابل تونس قهرمان این مسابقات شد.

بر اساس تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، نواف التمیاط، فوتبالیست عربستانی که برای اسطوره‌های عرب فیفا بازی می‌کند، در دیداری  پرچم رژیم صهیونیستی را روی لباس خود سیاه کرد. روی پیراهن او  پرچم‌ ۲۱۱ کشور متعدد چاپ شده بود که در میان آن‌ها پرچم اسرائیل مخدوش شده بود.  این حادثه در جریان بازی مقابل افسانه‌های جهانی فیفا در یک رویداد جنجالی پیش از فینال جام عرب فیفا در قطر رخ داد.

پیش از این سه بازیکن الجزایری با اعتراض به اورام گرانت، سرمربی اسرائیلی تیم حریف، از شرکت در این بازی خودداری کردند.

این اقدامات بازتاب‌ بسیاری در رسانه‌های جهانی داشت که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره شده است؛ 

 

اسپوتنیک

خبرگزاری اسپوتنیک در واکنش به این اتفاق نوشت: «فوتبالیست عربستانی پرچم اسرائیل را روی لباسش خط زد». 

میدل ایست مانیتور

میدل ایست مانیتور: فوتبالیست عربستانی در کنار چند بازیکن دیگر در دیداری جنجالی پرچم اسرائیل را قبل از برگزاری مسابقه بین ستاره‌های سابق کشور‌های عربی در مقابل ستاره‌های سراسر جهان، از روی لباس خود خط زد.

روزنامه تایمز اسرائیل

این اتفاق واکنش رسانه‌های صهیونیستی را در پی داشت؛ روزنامه اسرائیلی تایمز در این باره نوشت: « فوتبالیست عربستانی پرچم اسرائیل را در لباس اسطوره‌های فیفا مخدوش کرد». 

جروزالم پست نیز نوشت: «تعدادی از فوتبالیست‌های عرب در جریان یک مسابقه جنجالی در جام عرب فیفا پرچم اسرائیل را از روی لباس خود پاک کردند». 

جروزالم پست


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار