جهین گفت: هم اکنون میزان ذخیره آب پشت دریاچه سد مهاباد ۱۲ میلیون متر مکعب کمتر از پارسال است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  رضا جهین مدیر امور آب مهاباد گفت: علی‌رغم بارش‌های مطلوب در چند روز گذشته و افزایش حجم آب مخزن سد مهاباد، میزان آب ذخیره شده در پشت دریاچه سد این شهرستان ۱۲ میلیون متر مکعب کمتر از پارسال است.

جهین گفت: درحال حاضر دبی ورودی به سد مهاباد به ۲۲ مترمکعب رسیده که نظیر پارسال آن حدود ۲ مترمکعب ثبت شده بود، همچنین خروجی آب از سد این شهرستان هم هفت دهم متر مکعب بر ثانیه است که برای مصرف شرب و صنعت در نظر گرفته می‌شود.

وی گفت: از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر تاکنون)، ۱۵۳ میلی متر بارندگی در این شهرستان ثبت شده که نظیر پارسال در این روز ۱۴۲ میلی متر بوده است.

مدیر امور آب مهاباد همچنین از شهروندان خواست نسبت به رعایت نظافت اطراف سد و جلوگیری از آلودگی آب در بالادست سد حساس باشند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موارد را از طریق شماره تماس ۴۴۴۲۲۲۲۰۸۱ بلافاصله مراتب را به اداره اطلاع دهند.

سد مهاباد دارای ۱۹۷ میلیون متر مکعب ظرفیت اسمی و ۱۷۲ میلیون متر مکعب ظرفیت مفید است که علاوه بر تأمین آب شرب شهر، بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را نیز زیر پوشش قرار می‌دهد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.