جریان فوت پسر نوجوان یزدی چه بود؟

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد در مورد فوت پسر نوجوان یزدی توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، نیکوکار معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: سه ماه قبل پسر نوجوانی به دلیل مشکل قلبی در یکی از بیمارستان تهران بستری می‌شود و پس از عمل فوت می‌کند که دلیل آن از طریق مراجع قانونی استان مربوطه قابل بررسی است. 

او ادامه داد: با فاصله زمانی ۵۰ روز بعد، پدر این نوجوان با التهاب کیسه صفرا به یکی از بیمارستان‌های خصوصی استان یزد مراجعه می‌کند و طی یک ماه بستری به دلیل حاد بودن بیماری چهار بار تحت عمل جراحی قرار می‌گیرد.

نیکوکار گفت: بیمار به دلیل وخامت حال یک ماه در بیمارستان بستری بوده و حال عمومی بیمار بدتر می‌شود که در این مرحله هم از سوی فوق تخصص عفونی و متخصص مراقبت‌های ویژه ویزیت و مشاوره می‌شود، اما به دلیل پیشرفت عفونت و گندخونی، بیمار با وجود تلاش این تیم مجرب پزشکی، جان خود را از دست می‌دهد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد در رابطه با انعکاس مطالبی در رسانه‌های استان مبنی بر قصور پزشکی دبرای تنویر افکار عمومی و شفافیت به همین منظور، گفت: اصل اول در دانشگاه، بر حفظ حقوق مردم و حفظ کرامت انسانی است و ما خود را مکلّف به پیگیری این مورد و تمامی موارد مورد اعتراض مردم  می‌دانیم، ولی کلیه مرگ‌های هر بیمارستان در کمیته ویژه‌ای با همین عنوان بررسی و کلیه محتویات به بحث و بررسی گذاشته می‌شود که هدف آن پیشگیری از حوادث مشابه و اتفاقات قابل پیشگیری است.

نیکوکارگفت: دانشگاه علوم پزشکی یزد به منظور صیانت از حقوق بیمار می‌تواند به عنوان ناظر در کمیته مرگ و میر بیمارستان ورود کند، ولی کلمه قصور پزشکی، یک اتهام قضایی است که باید از سوی قاضی مجرّب بررسی و اعلام شود.

او ادامه داد: بر اساس شکایت اولیاء دم و خانواده یا نزدیکان بیمار، پرونده به نظام پزشکی و یا دادستانی ارسال شده و پس از بررسی ابعاد مختلف و جمع آوری مستندات، قاضی معتمد نظر خود را صادر می‌کند و نتیجه قطعی آن نیز به اطلاع عموم مردم شریف استان خواهد رسید.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.