نماینده تفت و میبد در مجلس مطرح کرد؛

فرار معدن داران از پرداخت حق مالکانه با وجود سود‌های میلیاردی

میرمحمدی گفت: معادن سود‌های میلیاردی به جیب می‌زنند، اما از پرداخت یک درصد حق مالکانه دریغ می‌کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سید جلیل میرمحمدی نماینده تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی گفت: بنده بار‌ها در صدا و سیما و رسانه‌ها و حتی جلسات مجلس نسبت به ظلم و اجحاف معادن به ویژه در تفت اعتراض کردم اما معادن از مسئولیت اجتماعی خود سرباز می‌زنند. 

او ادامه داد: جلسات مختلفی هم با حضور مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت و همچنین بهره برداران معادن برگزار کردیم، اما دریغ از انجام مسئولیت‌های اجتماعی معادن.

نماینده تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم روستای کردآباد تفت مجبور به تحمل صدای انفجار‌ها و تردد کامیون‌های سنگین و همچنین تخریب جاده‌ها هستند، اما معادن حاضر نیستند جاده‌ای که در آن تردد دارند را بهسازی و آسفالت کنند.

میرمحمدی گفت: معادن سود‌های میلیاردی به جیب می‌زنند، اما از پرداخت یک درصد سود فروش و ۱۵ درصد حق مالکانه دریغ می‌کنند.

او ادامه داد: متاسفانه اراده جدی برای برخورد با معادن وجود ندارد و قرار است موضوع را به اصل ۹۰ منعکس و از شخص وزیر طرح سوال کرده و حق مردم را مطالبه کنیم.

نماینده تفت و میبد با اشاره به اینکه معادن آسایش مردم را از بین برده اند، گفت: نبود صدور مجوز معدن جدید در این مجموعه در شورای تامین به تصویب رسیده است. امیدواریم مبلغ بسیار خوبی از حق یک درصد فروش و ۱۵ درصد حق مالکانه در اختیار روستا‌های کردآباد و بورق و عبدالله و روستا‌های اطراف این معادن قرار گیرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.