خادمان موکب در خمین ۱۰۰ بسته خوراکی یلدایی بین نیازمندان خمین توزیع کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، خادمان موکب به مناسبت فرا رسیدن بلند‌ترین شب سال تعداد ۱۰۰ بسته خوراکی بین نیازمندان خمین توزیع کردند.

سیاهپوش مسئول موکب بیت الزهرا (س) گفت: در آستانه شب یلدا و به مناسبت فرا رسیدن ایام فاطمیه تعداد ۱۰۰ بسته خوراکی شامل میوه، گوشت، آجیل، شیرینی و... بین نیازمندان توزیع شد.

سیاهپوش افزود: ارزش ریالی این ۱۰۰ بسته ۲۵۰ میلیون ریال است که توسط خیرین و موکب بیت الزهرا تهیه شده است.

او اضافه کرد: جمع آوری و توزیع این کمک‌ها به همت مرکز نیکوکاری آقا ابوتراب بیت الزهرای خمین با همکاری گروه جهادی شهید برونسی انجام شد.

شب یلدا طولانی‌ترین شب سال با آئین هزار ساله ایرانی است که به جا آوردن صله رحم یکی از ویژگی‌های این رسم کهن است.

ایرانیان نزدیک به چند هزار سال است که شب چله (یلدا) آخرین شب پاییز را که درازترین و تاریک‌ترین شب در طول سال است را تا سپیده دم در کنار بزرگان بیدار می‌مانند و در کنار یکدیگر خود را سرگرم می‌دارند تا اندوه غیبت خورشید، تاریکی و سردی روحیه آنان را تضعیف نکند و با به روشنایی گراییدن آسمان به رخت خواب بروند و بیاسایند.

شب چله یا همان یلدا در استان مرکزی هم مانند سراسرکشور عزیزمان ایران اسلامی فرصتی برای دورهم جمع شدن خانواده‌ها با محور بزرگان فامیل و فرصتی برای نشاندن لبخند بر لب‌های کودکان، در آغوش پرمهر بزرگتر‌ها است.

خانواده‌های استان مرکزی هم در شب یلدا بنا به سنت دیرینه دور هم جمع شده و سرمای زمستان را از خود دور کردند.

شعرخوانی، داستان خوانی و همچنین فال حافظ همانند قدیم اجرا می‌شود به این صورت که خانواده‌ها در این شب گرد می‌آیند و پیرتر‌ها برای همه قصه تعریف می‌کنند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار