مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی گفت: ۱۰ هزار کنتور برق از دو سال گذشته تاکنون در این استان هوشمندسازی و نصب شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، اکبر حسن بگلو مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه از دو سال گذشته تاکنون ۱۰ هزار کنتور برق در این استان هوشمندسازی و نصب شده است، اظهار کرد: با این آمار در مجموع ۸۰ درصد انرژی مصرفی مشترکان به صورت هوشمند قرائت می‌شود.

وی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح، از بین بردن خطای انسانی با قرائت از راه دور، استفاده از اطلاعات کنتور‌ها در طرح‌های گذر از پیک، مشاهده میزان بار مصرفی مشترکان، مشاهده وضعیت لحظه‌ای پارامتر‌های شبکه مشترک و پایش اطلاعات توان مصرفی مشترکان در بازه‌های اعلام شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی گفت: تنها طی سال جاری چهار هزار کنتور هوشمند در سطح استان نصب شده است.

حسن بگلو افزود: هوشمندسازی باقی کنتور‌های برق از برنامه‌های این سازمان است و انشعابات مشترکان کنتور‌های دیجیتالی معمولی در اولویت تعویض این شرکت در سطح استان آذربایجان غربی قرار دارد.

وی گفت: در صورت تحقق تبدیل مدیریت مصرف و اصلاح الگوی مصرف به یک فرهنگ عمومی بسیاری از مشکلات حوزه انرژی در آذربایجان غربی و کشور حل و اهداف مهم ملی در حوزه صنعت برق محقق می‌شود.

۹۹ درصد جمعیت سه میلیون و ۲۶۵ هزار نفری این استان از نعمت برق برخوردار هستند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.