طرح صدور نسخه الکترونیک در مراکز درمانی و بیمارستانی همزمان با سراسر کشور در خوزستان آغاز شد تا گامی اساسی برای حذف نسخه کاغذی برداشته شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی خسروی مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت: اجرای طرح ملی صدور نسخه الکترونیک دارای مزیت‌های زیادی است که مهمترین آن دسترسی سریع به شناسنامه سلامت فرد و رسیدگی به اسناد پزشکی در کوتاه‌ترین زمان ممکن بدون استفاده از کاغذ است.

او افزود: اجرای این طرح برای همه مراکز درمانی دانشگاهی، دولتی و خصوصی الزامی است و با اجرای این طر ح از امروز صدور دفترچه‌های درمانی در دفاتر عمومی پیشخوان دولت متوقف شده است.

خسروی ادامه داد:  در ۲ سال اخیر"سندرسی" ۹۹ درصد از بیمارستان‌های دانشگاهی و بیمارستان دولتی، ۹۲درصد در درمانگاه‌های خصوصی طرف قرارداد و ۱۰۰ درصد در مطب‌های خصوصی به صورت خودکار و سیستمی انجام شده است.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت: امکان دارد در مناطق محدودی در خوزستان که دسترسی آسان و سریع به اینترنت نداشته باشند مشکلاتی پیش آید که تمهید لازم برای آن پیش بینی شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: انتظار می‌رود با اجرای کامل طرح صدور نسخه الکترونیک، مجموع حوزه سلامت به سمت دیجیتالی برود که این مساله به نفع نظام سلامت و پیشگیری از بروز بیماری‌ها خواهد بود و تاکنون ۴ هزار ساعت نشست تخصصی برای اجرای بهتر طرح صدور نسخه الکترونیک که از آن به عنوان "مگا پروژه" از آن نام برده می‌شود در استان انجام شده است.

او می گوید: حدود ۹۳تا ۹۶درصد زیرساخت‌های این طرح آماده شده و امیدواریم در چند ماه آینده نواقص و نارسایی‌های آن برطرف شود و هماهنگی لازم برای سندرسی بیمه تکمیلی با ۲ بیمه آتیه سازان و دی انجام شده است تا به صورت الکترونیک اسناد ارسالی را بررسی و تایید کنند.

ولی منش مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان گفت: نشست‌های زیادی در ابعاد مختلف طرح صدور نسخه الکترونیک در استان برگزار شده و طرح صدور نسخه الکترونیک از قبل در همه ۳۲ بیمارستان و مرکز درمانی ملکی تامین اجتماعی در خوزستان اجرایی شده است.

او افزود: صدور نسخه الکترونیک در موسسه‌های درمانی خصوصی طرف قرارداد از امروز (اول دی) الزامی است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.