برای تقویت نقش استان و مردم در اقتصاد؛

صندوق پیشرفت و عدالت آذربایجان غربی تشکیل می شود

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌غربی گفت: به منظور ایجاد تحول بنیادین در توسعه استان هم گام با سراسر کشور صندوق پیشرفت و عدالت ایران در استان ایجاد می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، ناصر حضرتی پر رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌غربی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در تشریح لایحه بودجه استان اظهار کرد: صندوق پیشرفت و عدالت استان‌ها به عنوان ابزار برنامه‌های رشد اقتصادی در استان‌ها در نظر گرفته شده است که علاوه بر کمک هزینه دولت، درآمدهای ناشی از فروش اموال و املاک مازاد دستگاه‌ها، بخشی از جرائم و مالیات بر ارزش افزوده، بهره مالکانه و حقوق دولتی شرکت‌های معدنی، برای توسعه استان به این صندوق واریز می‌شود.

وی افزود: براساس لایحه بودجه کشور در سال آینده، با هدف رشد و پیشرفت کشور از طریق ارتقا بهره‌­وری و توسعه سرمایه‌­گذاری‌­ها بر پایه آمایش سرزمین و همچنین پروژه‌های دانش­‌بنیان و پیشران و در راستای تقویت و توسعه نقش مردم در اقتصاد، صندوق کارآفرینی امید را به صندوق پیشرفت و عدالت ایران تغییر نام داده و با تشکیل صندوق های استانی، دور جدیدی از فعالیت عدالت­‌محور خود را آغاز کند.

حضرتی ادامه داد: از منابع صندوق پیشرفت و عدالت با جلب مشارکت بخش خصوصی و عمومی برای انجام طرح‌های ملی و استانی و توسعه اشتغال استفاده خواهد شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: دولت برای حمایت از صندوق پیشرفت و عدالت ایران اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان به منظور توسعه استان تزریق خواهد شد.

حضرتی پر بیان کرد: نحوه هزینه کرد اعتبار اختصاص یافته به صورت هئیت امنایی برای حل مشکلات استانی در نظر گرفته خواهد شد. 

وی گفت: میانگین رشد ارزش افزوده استان در بودجه سال آینده ۷.۳ درصد پیش بینی شده است که از این میزان ۸.۴ درصد به بخش کشاورزی، ۹ درصد بخش معدن، ۶.۲ درصد صنعت و ۸ درصد به بخش خدمات تعلق می گیرد. 

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌غربی خاطر نشان کرد: جمع اعتبارات ملی استان در لایحه بودجه سال آینده  ۱۸ هزار میلیارد تومان و اعتبارات هزینه‌ای استان بیش از هزار و ۲۹ میلیارد تومان و  اعتبارات عمرانی بیش از  ۳۳۰۰  میلیارد تومان است.

حضرتی پر با اشاره به اعتبارات عمرانی استان بیان کرد: با توجه به پیش بینی انجام شده اعتبارات عمرانی آذربایجان‌غربی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ در مقایسه با لایحه بودجه ۱۴۰۰، ۵۹ درصد و در درآمدهای استان نیز ۵۸ درصد رشد داشته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان‌غربی گفت: منابع لایحه بودجه ۱۴۰۱ در آذربایجان‌غربی بیش از ۲۴ هزار میلیارد تومان و سهم درآمد استان در لایحه بودجه سال آینده، بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است. 

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.