جابجایی بیش از یک میلیون تن کالا در کهگیلویه وبویراحمد

معاون اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ای کهگیلویه وبویراحمد گفت: جابجایی کالا در استان ۱۸ درصد افزایش داشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، عابد محمدی معاون اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ای کهگیلویه وبویراحمد در مراسم تجلیل از راهداران و رانندگان نمونه گچساران گفت: از ابتدای امسال تاکنون یک میلیون و ۱۲۰ هزار تن کالا در استان توسط شرکت‌های حمل و نقل زمینی جابجا شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۸ درصد افزایش داشته است.

او با بیان اینکه ۳۰ درصد مسافران در استان با اتوبوس و ۷۰ درصد هم با سواری جابجا می‌شوند افزود: در ۸ ماه گذشته حدود ۴۲۰ هزار تن توسط ناوگان سواری و اتوبوس در استان جابجا شده که به دلیل شرایط کرونایی امسال کاهش داشته است.

محمدی افزود: حدود ۳ هزار و ۵۰۰ راننده در بخش حمل و نقل بار و مسافر در استان فعالیت می‌کنند و حدود ۳۰۰ راهدار هم در حال خدمات رسانی به رانندگان هستند.

او فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل مسافر استان را مهمترین چالش بخش حمل و نقل در کهگیلویه و بویراحمد دانست و اضافه کرد: ناوگان سواری استان ۳ سال از متوسط کشوری فرسوده‌تر است.

اردشیری رئیس کانون انجمن‌های صنفی رانندگان سواری کشور هم در این مراسم گفت: ۹۰ درصد ناوگان سواری در کهگیلویه و بویراحمد فرسوده است و نیاز به نوسازی دارد.

او از اعطای تسهیلات به رانندگان ناوگان عمومی خبر داد افزود: برای نوسازی ناوگان سواری ۹۰۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره به رانندگان پرداخت می‌شود.

او اعطای زمین و پرداخت تسهیلات برای ساخت مسکن را از دیگر خدمات به رانندگان ناوگان عمومی بیان کرد.

رانندگان شرکت کننده در این مراسم نیز فرسودگی ناوگان و گرانی قطعات خودرو و نبود سهمیه دولتی روغن و لاستیک را از مهمترین مشکلات خود بیان کردند. 

 در پایان این مراسم از رانندگان نمونه شهرستان گچساران تجلیل شد.

انتهای پيام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.