رئیس شورای راهبردی مطالعات زنان گفت: اگر بتوانیم انسجام ساختار علمی را حفظ کنیم، در رسیدگی به حقوق کودکان حرفی برای گفتن خواهیم داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، فائزه عظیم زاده اردبیلی، رئیس شورای راهبردی مطالعات زنان و خانواده بسیج اساتید تهران بزرگ گفت: همه باید وارد یک عرصه جهاد اجتماعی، علمی و فناوری شویم، راهی جز این نداریم چرا که دشمن در خاکریز فناوری و جنگ نرم نشسته است.

او افزود: پاشنه آشیل نظام جمهوری اسلامی ایران مربوط به «مسئله زنان» است و گفتمان غربی مبتنی بر فلسفه و جامعه شناسی غربی بر اساس ایدئولوژیک‌هایی که مطرح می‌کنند زن یک موجود تبعی است و استقلال ندارد.

عظیم زاده اردبیلی تصریح کرد: افرادی مانند افلاطون، ارسطو و نیچه در ظاهر فمینیسم هستند اما در عقاید و شیوه رفتاری خود علیه زنان و خانواده عمل می‌کنند و در مباحثی مانند آشفتگی جنسی ایده‌هایی را ارائه می‌کنند که خیانت به مسائل زنان است.

رئیس شورای راهبردی مطالعات زنان و خانواده بسیج اساتید تهران ادامه داد: باید گفتمان اسلامی را از گفتمان غربی جدا کنیم و اهل پایش و مطالعه باید آن را به نسل جوان آینده منتقل کنند. بدیهی است در مسائلی مانند نظام نامه حوزه زنان و خانواده تا زمانیکه منظومه سازی نکنیم به یک نظام اساسی، دست پیدا نخواهیم کرد. اگر منظومه تربیتی و اقتصادی نداشته باشیم، نظام تربیتی و اقتصادی هم نخواهیم داشت.

عظیم زاده اردبیلی گفت: نظام سازی باید به وسیله یک منظومه سازی صورت بگیرد و این حرکت باید به وسیله جامعه علمی آغاز شود. ما ستاد عملیاتی و اجرایی نیستیم، ولی می‌توانیم با تهیه راهبرد‌ها و صنعت‌ها و مجموعه‌ای از نظام نامه اصلی به دعوت از مسئولان تراز اول کشور بپردازیم تا گفت و گوی علمی کنیم و به راهبرد‌های عملیاتی در حوزه مسائل زنان و خانواده دست یابیم.

رئیس شورای راهبردی مطالعات زنان و خانواده بسیج اساتید تهران گفت: وقتی حرف از زن و خانواده می‌شود، حقوق کودک مغفول می‌ماند. امروز نظام جمهوری اسلامی ایران حرف برای گفتن در حوزه حقوق کودک و تربیت کودک دارد و این موضوع باید در عرصه جهانی مطرح شود. اگر بتوانیم انسجام ساختار علمی را حفظ کنیم، در رسیدگی به حقوق کودک هم می‌توانیم حرفی را برای گفتن داشته باشیم.

آمادگی مجلس برای رسیدگی به امور زنان و خانواده

زهره سادات لاجوردی، نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: برای رفع مشکلات باید اولویت‌ها را شناسایی کنیم و مهم‌ترین آن را دریابیم.

او افزود: کمیته‌هایی که قرار است در امور زنان تشکیل شود باید خلا‌ءهای قانونی در امور زنان و خانواده را جبران کند.

لاجوردی تصریح کرد: مجلس آماده است تا همکاری‌های لازم را  برای رفع مشکلات زنان و خانواده داشته باشد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.