یک مرکز پژوهشی در رژیم صهیونیستی در گزارشی به توانمندی پهپادی حزب‌الله لبنان و ایران اذعان کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، مرکز پژوهشی «آلما» واقع در سرزمین‌های اشغالی با اذعان به توانمندی پهپادی حزب‌الله لبنان و ایران اعلام کرد حزب‌الله دارای در حدود ۲ هزار پهپاد است که بسیاری از آن‌ها پهپاد‌های پیشرفته از ایران و یا ساخته شده به شکل مستقل از سوی حزب‌الله هستند.

بر اساس این گزارش، حزب‌الله از دهه ۹۰ میلادی از پهپاد‌ها استفاده کرده و از آن‌ها در سوریه و نیز علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی بهره برده است. حتی پیش از دومین جنگ لبنان که در سال ۲۰۰۶ به انجام رسید، حزب‌الله پهپاد‌های خود را در آن زمان و همچنین در زمان جنگ به داخل سرزمین‌های اشغالی فرستاد.

در گزارش مرکز پژوهشی آلما، شماری از فعالیت‌های حزب‌الله برای به پرواز درآوردن پهپاد‌ها در سرزمین‌های اشغالی فهرست شده است که از جمله می‌توان به اکتبر ۲۰۱۲ زمانی که یک پهپاد بر فراز دریای مدیترانه به پرواز درآمد و پیش از آن‌که از سوی نیروی هوایی رژیم صهیونیستی مورد رهگیری قرار گیرد، به «صحرای نگب» در جنوب فلسطین اشغالی رسید، اشاره کرد.

در ادامه گزارش این مرکز اسرائیلی آمده است: گفته شده حزب‌الله لبنان ۲۰۰ پهپاد ساخت ایران در سال ۲۰۱۳ داشته و با کمک جمهوری اسلامی از آن زمان، به شکل قابل ملاحظه‌ای ناوگانش را که قرار است برای حملات به دارایی‌های راهبردی اسرائیل و شناسایی سربازان و پایگاه‌های آن استفاده شود، افزایش داده است.


بیشتر بخوانید: غربی‌ها با سلاح‌های پیشرفته خود نیز قادر به مقابله با ایران نیستند


طبق این گزارش، حزب‌الله به احتمال فراوان مدل‌های پیشرفته‌ای از این پهپاد‌ها به نام‌های «مهاجر»، «شاهد» و «صمد» (KAS-۰۴) «کرار»، «صاعقه» را داراست؛ همچنان‌که دارای ده‌ها پهپاد کوچک غیر نظامی ساخت چین است که برای عکسبرداری و نیز حمل و انداختن بمب استفاده می‌شود.

این گزارش همچنین با استناد به توانایی پهپادی ایران می‌نویسد: ایران از سال ۱۹۸۴ در حال ساخت پهپاد‌های نظامی خود بوده و این ناوگان برد قابل توجهی بیش از ۲ هزار کیلومتر را داراست. این ناوگان بسیار پیشرفته بوده و دارای توانایی‌های عملیاتی است.


بیشتر بخوانید: پهپاد‌های ایران دقیق‌تر و مرگبارتر می‌شوند


این گزارش همچنین مدعی شد: ایران متوجه شد که قادر به پاسخ نظامی در سراسر خاورمیانه به طور کلی نیست؛ بنابراین در دهه‌های اخیر به دنبال دو جایگزین بوده است: نخست یک سیستم موشکی زمین به زمین دقیق و دوم نیز پهپاد‌های نظامی.

در سپتامبر ۲۰۲۱، بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با اذعان به توانمندی ایران گفت که ناوگان هواپیما‌های بدون سرنشین ایران "یکی از مهمترین ابزار‌های توسعه یافته توسط ایران است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Lithuania
ناشناس
۱۴:۳۴ ۰۲ دی ۱۴۰۰
بازم به توانمندی ایران اذعان کردن؟ وای ذوق مرگ شدم.
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۹:۲۴ ۰۲ دی ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
احسنت و آفرین صد آفرین هزار چهارصد آفرین فرزندان خلف نیکو سرشت ایران زمین و درود و خداقوت بر غیرت و شرف و نیات پاک انسان دوستانه عادلانه حقوق بشرانه دانشمندان مومنین فرهیختگان نخبگان مخترعین و مکتشفین تلاشگران خردمندان بصیران سختی ناپذیر قدرت و پیشرفت افزای ابرقدرت ایران اسلامی عزیزمان باد این است همان خودباوری ما می توانیم این است اراده های پولادین مغزهای متفکر ایرانیان خردمند این است نتیجه التماس تفکر خردمندانه این است راهکار خردمندانه که دشمنان ایران اسلامی را به زانو زدن جلوی ایران اسلامی مهد تمدن نوین اسلام ناب محمدی ص وا می دارد و از این طریقهاست که دشمنان ایران اسلامی تحریمهایشان خنثی می شود و از این طریقها هست که دشمنان خلع سلاحهای مختلف پیشرفتشون می شوند و از این طریقهاست که ایران اسلامی در هر زمینه ایی قدرت افزایی می کند و توازن قدرت را به وجود می آورد که استعمارگران استکبارگران اشغالگران جهان دمشون رو میندازن روی کولشون از سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص فرار را برقرار ترجیح می دهند و فرار می کنند واقعا جای تشویقهای مختلف بسیاری دارند و باید در مراسمات رسمی از این دانشمندان نخبه قدر دانی شود و مورد تشویقهای مادی و معنوی قرار گیرند و از همه دانشمندان عزیز ایران زمین در رشته های کاری مختلف که فعالیت دارند و از ارزشها و دستاوردهای بسیار خوب ایران اسلامی محسوب می شوند باید شبانه روز محافظت و صیانت شود تا دشمنان صهیونیستی آمریکایی سعودی داعشی و غیرشون .... نتوانند آسیبی به دانشمندان عزیزمان وارد کنند باید از هر لحاظ هم تامین شوند تا روز به روز هفته به هفته ماه به ماه سال به سال از هر لحاظ بر پیشرفتها و قدرت افزایهای عدالت گسترانه حقوق بشرانه ایران اسلامی عزیزمان افزوده شود تا کور شود هر آنکه نتواند ابرقدرتمندی ایران اسلامی سرافراز باشکوه با عظمت عزیزمان را در سر تا سر جهان ببیند و بروند از عصبانیتهای شیطانیشان بمیرند. و من الله توفیق . والسلام و صلوات التماس دعا .
Lithuania
ناشناس
۱۴:۳۴ ۰۲ دی ۱۴۰۰
خدا شفا بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۳ ۰۲ دی ۱۴۰۰
به تعریف و تمجید کسی دل خوش نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۰۲ دی ۱۴۰۰
دوست نسبتا گرامی ، به تهدید و تحقیر دشمنان چی ؟ گوش کنیم ؟
Italy
ناشناس
۰۲:۰۷ ۰۲ دی ۱۴۰۰
لطفا بدون سند و مدرک حرف نزنید.. به نقل از این یعنی. چی؟ یا فیلم گزارش رو بنویسید یا متن خبر روزنامه رو بذارید تا باورمون شه.. منم بابام پمب بنزین داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۰۲ دی ۱۴۰۰
سند و مدرک می خواهی ؟ بیا بنگاه بابام سند داریم منگوله دار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۱ ۰۲ دی ۱۴۰۰
این صهیونیست های بدبخت خیلی سلاح ها در ایران هست که از آنها بی خبرند و وقتی جنگ شروع بشه تازه خواهند فهمید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۰۲ دی ۱۴۰۰
تنها امیدمان به سپاه پاسداران هست.درود برشرف وغیرتتان ومرگ بر منافقین وآدم فروشهای داخلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۰۱ دی ۱۴۰۰
مرگ بر رژیم غاصب و کودکش اسرائیل
Germany
انتقام خدا
۲۳:۵۴ ۰۱ دی ۱۴۰۰
به زودی همه ی یهودی ها را در اورشلیم شل و کور می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۰۱ دی ۱۴۰۰
درود
آخرین اخبار