کمیته تحقیقات کنگره در ادامه بررسی‌های خود در مورد حوادث ۶ ژانویه جیم جردن از حامیان اصلی ترامپ را به دادگاه احضار کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کمیته تحقیقات کنگره که این روز‌ها سخت در حال بررسی شواهد و اسناد مربوط به حادثه حمله به ساختمان کنگره در ۶ ژانویه است در آخرین اقدامات خود جیم جردن، از حامیان سرسخت دونالد ترامپ را برای ارائه اظهارات، مدارک و شواهد خود به دادگاه احضار کرد.

کمیته تحقیقات کنگره می‌گوید مدارکی دارد که نشان می‌دهد جیم جردن در روز ۶ ژانویه مکالمات تلفنی متعددی با دونالد ترامپ داشته تا او را برای عدم تایید نتایج انتخابات ریاست جمهوری قانع کند. وکلای مدافع جردن هنوز هیچ واکنشی به احضاریه اخیر دادگاه نشان نداده اند.

کمیته تحقیقات کنگره در تلاش است تا روشن کند در روز حادثه ۶ ژانویه چه افرادی با دونالد ترامپ در ارتباط بوده اند و چگونه حمله هزاران نفر از حامیان رییس جمهور سابق آمریکا به ساختمان کنگره شکل گرفته است.

این احضاریه دادگاه دو روز پس از درخواست مقامات قضایی آمریکا از اسکات پری، یکی دیگر از حامیان ترامپ برای حضور در صحن دادگاه انجام می شود.  گفته می‌شود بسیاری از نزدیکان ترامپ در روز حمله به ساختمان کنگره از وی خواستند که فوراً سخنرانی تلویزیونی انجام دهد و از حامیان خود بخواهد حمله را متوقف کنند، ولی وی در این مورد چندین ساعت تعلل کرده است.

تا به حال بیش از ۳۰۰ نفر در مورد جزئیات روز حادثه ۶ ژانویه شهادت دادند و کمیته تحقیقات کنگره می‌گوید مدارک و اسناد خوبی در این زمینه در دست دارد.

در سوی دیگر، یکی از اعضای گروه افراطی "پسران مغرور" به اتهامات خود در روز حادثه حمله به ساختمان کنگره اعتراف کرد. متیو گرین ۳۴ ساله از ساکنان نیویورک پس از اعتراف به حضور در آشوب‌های انتخاباتی روز ۶ ژانویه سال جاری ممکن است به ۵ سال زندان محکوم شود.

او نخستین کسی از گروه راست افراطی "پسران مغرور" است که با کمیته تحقیقات کنگره همکاری و به اتهامات خود اعتراف کرده است. تا به حال بیش از ۷۰۰ نفر در ارتباط با حادثه حمله به ساختمان کنگره در آمریکا دستگیر شده اند. بیش از ۴۰ نفر از اعضای گروه‌های افراطی از جمله "پسران مغرور" و "سوگند داران" تا به حال به جرم حضور در روز حادثه دستگیر شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار