کیفیت آب شرب مهاباد مطابق با استاندارد کشور است

رئیس اداره آب و فاضلاب مهاباد گفت: در حال حاضر ۹۵ درصد تامین آب از تصفیه خانه جدید انجام می‌گیرد و آب مهاباد از لحاظ میکروبی و شیمیایی بهترین آب در سطح کشور است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، محمد معروفی رئیس اداره آب و فاضلاب مهاباد گفت: با وجود اینکه هم‌اکنون ۹۵ درصد آب شرب این شهر از تصفیه‌خانه جدید و مابقی از فاز سوم تصفیه‌خانه قدیم تامین می‌شود، اما آب شرب این شهرستان از لحاظ میکروبی و شیمیایی بهترین آب در سطح کشور است.

معروفی گفت: این تصفیه‌خانه از نوع "داف" و جدیدترین فرآیند تصفیه آب در سطح کشور است که با ظرفیت برداشت ۷۵۰ لیتر آب در ثانیه قادر است تا افق سال ۱۴۱۸ برای بیش از ۲۴۶ هزار نفر جمعیت شهری مهاباد آب شرب سالم و بهداشتی تامین کند.

وی گفت: در حال حاضر ۳۰ میلیون مترمکعب فضای دریاچه، فضای مرده محسوب می‌شود و در ٣ متری آن اکسیژن وجود ندارد، توجه کنید که اگر تصفیه خانه جدید مهاباد با سیستم BOT نبود، مدیریت آب شرب شهرستان با مشکل روبرو می‌شد و راه اندازی این سیستم خدمت بزرگی بود که به سرانجام رسید.

معروفی گفت: عملیات احداث این تصفیه‌خانه در قالب قرارداد ساخت، بهره‌برداری و انتقال (BOT) در سال ۱۳۹۳ آغاز شده و این تصفیه‌خانه قادر است در شبانه‌روز بیش از ۶۴ هزار متر مکعب آب را تصفیه و وارد مدار مصرف کند.

رئیس اداره آب و فاضلاب مهاباد گفت: باید با دکه‌هایی که در حاشیه سد مهاباد شکل گرفته‌اند به صورت قانونی برخورد شود ما مخالف اشتغالزایی نیستیم، اما وضعیت موجود سبب شده تا دریاچه سد مهاباد با مشکل آشغال‌های معلق روبه‌رو شود.

هم‌اکنون شرکت آب و فاضلاب مهاباد دارای ۴۹ هزار و ۴۱۰ مشترک شهری و ۱۵ هزار و ۷۰۰ مشترک روستایی است و تمامی جمعیت شهری و ۸۴ درصد جمعیت روستایی این شهرستان را تحت پوشش دارد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.