دستور کار سئوال از شهردار بندرعباس وحضور نیافتن او در نوزدهمین نشست شورای شهر بحث برانگیز شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ،نوزدهمین نشست شورای شهر بندرعباس با دستور کار سئوال از شهردار، منجر به بحث لفظی میان اعضا شد.

یک عضو شورای شهر بندرعباس در نطق پیش از دستور خود در این نشست گفت: براساس ماده ٩٥ قانون شوراها، اعضای شورا حق دخالت در عزل و نصب‌های شهرداری را ندارند، اما متاسفانه شایعاتی به گوش می‌رسد که پشت پرده این سوالات، سهم خواهی در عزل و نصب‌ها است.

عیسی عباسی افزود: نباید خودمان را بالاتر از قانون بدانیم وگرنه مسیرمان به تخلف و فساد ختم می‌شود.

در این نشست فاطمه جراره رئیس شورای شهر بندرعباس نیز باشاره به اینکه سئوال هفت نفر از اعضای شورای شهر به شهردار بندرعباس ابلاغ شده است، گفت: پاسخگویی به سوالات، با هماهنگی شهردار برای این جلسه تعیین شده بود که شهردار دوباره اعلام کرد برای حضور در همایش شهرداران کلانشهر‌ها در این جلسه حضور ندارد.

یکی دیگر از اعضای شورای شهر بندرعباس هم گفت: اعضا از شهردار در زمینه فرآیند مدیریت شهری سوال دارند و وی باید در زمان تعیین شده در شورا حضور یابد.
موسوی حضور نیافتن شهردار در این جلسه را توهین به اعضا دانست و افزود: شهردار نباید هر بار به بهانه سفر و ماموریت از حضور در صحن شورا خودداری کند.
او گفت: سئوال از شهردار در زمینه موضوعات مختلف از جمله برنامه ریزی ها، منابع انسانی، ورود سرمایه گذار و تغییر رویه شهرداری است.

در ادامه نشست فاطمه جراره رئیس شورا درخواست کرد تا اعضا برای حضور شهردار در صحن شورا و پاسخ به سوالات اعضا در روز شنبه چهارم دی ماه رای گیری کنند.

یعقوب دبیری نژاد عضو شورای شهر بندرعباس نیز گفت: مهلت قانونی شهردار تا روز شنبه است و طبق ماده (۸۳) قانون وظایف شورا، شهردار می‌تواند تا پایان مهلت قانونی درخواست وقت کند.

در این نشست اعضا با ده رای، روز شنبه چهارم دی را برای پاسخگویی شهردار به سوالات هفت نفر از اعضای شورای شهر بندرعباس تعیین کردند.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.