به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ubergizmo، شرکت اپل همیشه سعی کرده که خود را به عنوان یک شرکت حافظ حریم خصوصی کاربران معرفی کند. مدیران اپل صحبتهای زیادی را در ارتباط با حفظ حریم خصوصی اظهار کرده اند و به مشکلات سایر شرکتها در این بخش اشاره کرده اند. با این حال، نظرسنجی اخیر واشنگتن پست نتایج شگفت انگیزی را نشان میدهد.
براساس این نظرسنجی که در آن از کاربران آمریکایی خواسته شد تا میزان اعتمادشان به غولهای فناوری مختلف و شرکتهای اینترنتی را بیان کنند، شرکتهای گوگل و آمازون از نظر اعتماد در مقایسه با اپل رتبه بالاتری داشتند. ۴۸ درصد از شرکت کنندگان گفتند که به گوگل اعتماد زیاد یا مقدار خوب دارند، در حالی که آمازون آمار ۵۳ درصدی را کسب کرد این در صورتی است که شرکت اپل توانست تنها ۴۴ درصد آرا را کسب کند.
همانطور که گفته شد، نتایج کمی تعجب آور است، زیرا بارها گفته شده که گوگل دادههای مختلفی از کاربران را جمع آوری میکند، مانند مکانهایی که افراد بوده اند، مواردی که کاربران جستجو کرده اند و... در حالی که اپل سعی دارند چنین جزئیاتی را پنهان کند. با این حال، پیشنهاد اپل در مورد قابلیت اسکن CSAM میتواند اعتمادی را که این شرکت طی سالها در میان مشتریان خود ایجاد کرده بود را از بین ببرد.
قابلیت اسکن CSAM، تصاویر مبتنی بر آیکلاد کاربران را برای شناسایی مواد سواستفاده جنسی از کودکان (CSAM) اسکن میکند. این قابلیت صدای بسیاری از کاربران را درآورد زیرا آنها احساس میکردند که در این صورت حریم شخصی وجود ندارد. این شرکت از آن زمان که انتقاداتی راجع به این قابلیت افزایش یافت، تمام اطلاعات مربوط به برنامههای اسکن را از وبسایت خود حذف کرده، اما به نظر میرسد که خیلی دیر شده باشد و احتمالاً اپل باید کارهای بیشتری انجام دهد تا دوباره اعتماد کاربران خود را جلب کند.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/