نماینده روسیه در مذاکرات وین اعلام کرد که برگزاری مذاکرات در تعطیلات سال نوی میلادی نشان دهنده عزم جدی مذاکره‌کنندگان برای احیای سریع برجام است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین، امروز پنجشنبه در حساب کاربری توئیتر خود اعلام کرد که برگزاری مذاکرات احیای برجام در تعطیلات کریسمس، نشان می‌دهد که همه مذاکره‌کنندگان هدفشان تسریع در احیای برجام است.

او در توئیت خود با اشاره به دور بعدی مذاکرات در تعطیلات کریسمس، نوشت: «مذاکرات از ۲۷ دسامبر از سر گرفته می‌شود. معمولا در تطیلات کریسمس و سال نو کار مهم و معامله انجام نمی‌شود و پسندیده نیست. در این مورد خاص، این نشان می‌دهد که هیچ کدام از مذاکره‌کنندگان نمی‌خواهند زمان را از دست بدهند و هدفشان احیای سریع برجام است.»

پیش از این، انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام در توئیتی از آغاز دور هشتم مذاکرات وین از ۲۷ دسامبر (۶ دی) خبر داده بود.

مورا در توئیت خود نوشت: «مذاکرات وین از ۲۷ دسامبر از سر گرفته می‌شود. کمیسیون مشترک برجام برای گفت‌وگو و تعیین نقشه راه پیش رو تشکیل جلسه خواهد داد.»

مورا هفته گذشته و پس از پایان دور هفتم مذاکرات وین ابراز امیدواری کرد که ادامه مذاکرات با ایران از سرگرفته شود، زیرا به گفته وی برای دور هشتم، کار بسیار زیاد و وظیفه بسیار پیچیده‌ای در پیش است و تصمیمات سیاسی سختی باید اتخاذ شود.

دور هفتم مذاکرات احیای برجام پس از وقفه‌ای چندماهه در دولت جدید ایران از هشتم آذرماه شروع شد و ۲۶ آذر به پایان رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۱ ۰۳ دی ۱۴۰۰
اخیاء برجام معنی ندارد چراکه ایران تا تحریم ها کامل برداشته نشود یک گام هم در برجام برنمیدارد و عقب نشینی نمیکند ،ایران تعهدات خودش را یک بار بطور کامل انجام داده والان نوبت طرف مقابل است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۰۲ دی ۱۴۰۰
پس سریعا به آمریکا بگین برگرده به برجام تا بریم سراغ اصل مطلب
آخرین اخبار