عبدالملکی گفت: تا به امروز ۴۱۵ هزار فرصت شغلی ایجاد و در سامانه رصد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره مصوبات جلسه‌ی امروز شورای عالی اشتغال گفت: در این جلسه ابتدا تحلیلی از وضعیت بیکاری و اشتغال در کشور ارائه شد و در نهایت اقداماتی که در دولت سیزدهم برای اشتغال اتفاق افتاده گزارش شد و ۱۴ بند مصوبه داشتیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: در طول ۳ ماه گذشته ۲۱۵ فرصت شغلی جدید ایجاد و در سامانه رصد وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اضافه شد این عدد در ۶ ماهه اول ۲۰۰ هزار بوده است یعنی تا به حال به ۴۱۵ هزار فرصت شغلی رسیدیم و امیدواریم که تا پایان سال بتوانیم به ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار فرصت شغلی برای سال ۱۴۰۰ برسیم.

عبدالملکی ادامه داد: در این جلسه درباره منابع مورد نیاز برای فعالیت زیست بوم ملی اشتغال پرداخته شد و ۳۲ هزار میلیارد تومان اعتبارات در بخش هزینه‌ای و ۱۶۰ هزار میلیارد تسهیلات مطرح شد و مصوب شد در نیمه‌ی دوم سال ۱۴۰۰ و تا پایان ۱۴۰۱ در قالب قانون بودجه ۱۴۰۱ برای ایجاد یک میلیون و۸۵۰ هزار فرصت شغلی که برنامه‌ی ما برای ۱۸ ماه است یعنی از شهریور ماه ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۱ تخصیص داده شد.

وی افزود: تقسیم بندی و تفکیک برنامه اشتغال استان‌های مختلف از این یک میلیون ۸۵۰ هزار فرصت شغلی مشخص و مصوب شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در این نشست پیشنهاد وزارت کشور برای راه اندازی میدان کارآفرینی ارائه شد که بر اساس این طرح، در هر شهر فضایی به عنوان میدان کارآفرینی در نظر گرفته می‌شود که می‌تواند محل کسب و کار‌های موقتی و غرفه‌های دستفروشی و همچنین محلی برای تجمع کارفرمایان و کارآفرینان باشد.

عبدالملکی درباره سامانه جامع کاریابی‌ها گفت: سامانه جامع کاریابی کشور بر روی سایت اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالیت خود را از امروز شروع کرده است.

وی افزود: سامانه کاریابی محلی است که کارفرمایان برای درخواست نیروی کار مورد نیاز خود به آن مراجعه کنند همچنین کسانی که کارجو هستند اطلاعات خود را وارد کنند تا کار مورد نظر خود را پیدا کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سامانه جامع کاریابی که آماده شده است خلاء بیکاری نیروی کار و مشکل پیدا کردن نیرو برای کارفرمایان را بر طرف می‌کند و ابتدا از کارفرمایان می‌خواهم که نیروی مورد نیاز خود را ثبت کنند.

عبدالملکی اظهار کرد: کارجویان هم می‌توانند به مرور اطلاعات خود را ثبت کنند تا بازار هوشمند متصل کردن کارفرما و کارجو شکل بگیرد و در مرحله‌ی بعد سازمان آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای ورود می‌کند چرا که بر اساس پیش‌بینی‌ها به کارجویانی نیاز است که مهارت لازم را ندارند و آموزش‌های لازم را خواهند دید.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۰۴ دی ۱۴۰۰
مدیرکل بازنشسته اداره راه اهن اراک شده رییس شرکت مجری حقوقی نظام مهندسی در اراک ، مهندس بازنشسته سازمان نوسازی و تجهیز مدارس اراک شده عضو شرکت مجری حقوقی نظام مهندسی اراک ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۰۴ دی ۱۴۰۰
اگر مهندسان بازنشسته سازمان نظام مهندسی استان ها ممنوع الکار شوند و پروانه اشتغال مهندسان بازنشسته ابطال شود ، فرصت اشتغال برای هزاران مهندس جوان بیکار فراهم میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۰۴ دی ۱۴۰۰
بازنشسته بانک صادرات اراک، در همان شعبه بانک دوباره دعوت به کار و استخدام شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۰۴ دی ۱۴۰۰
با مشارکت وزارت کار تکلیف شده است که مقرری بگیران بیمه بیکاری به واحد‌های متقاضی نیروی کار معرفی شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۰۴ دی ۱۴۰۰
سامانه ملی اشتغال و کسب و کار
https://lmis.mcls.gov.ir بخش ثبت نام بیکاران ، همه مهندسان بیکار باید ثبت نام کنند تا دولت متوجه شود قانون نظام مهندسی فعلی دیگر کارایی ندارد و اغلب مهندسان مجری و ناظر و طراح نظام مهندسی ساختمان بیکار هستند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۰۴ دی ۱۴۰۰
اغلب افراد بازنشسته دوباره دعوت به کار شدند در بانک ها ، شرکت های بیمه ، صنایع پتروشیمی ، سازمان نظام مهندسی استان ها ، ... متاسفانه این افراد بازنشسته چندشغله فرصت کار کردن به جوانان نمیدهند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۰۴ دی ۱۴۰۰
چندین نفر از بازنشستگان پتروشیمی شازند در پتروشیمی ایلام دوباره دعوت به کار و استخدام شدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۰۴ دی ۱۴۰۰
چرا سازمان امور مالیاتی ، آمار مهندسان چندشغله صاحب چدشغل و چند درآمد را اعلام نمیکند ؟
United States of America
ناشناس
۰۱:۲۳ ۰۳ دی ۱۴۰۰
اصلا همه چیز درست شد و نفر اول جهان شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۳ ۰۳ دی ۱۴۰۰
کو که ما حس نمیکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۰ ۰۳ دی ۱۴۰۰
قانون ممنوعیت جذب و استخدام مجدد بازنشستگان را در ارگان های دولتی و سازمان هادو شرکت ها اجرا کنید ،هزاران فرصت شغلی برای جوانان بیکار فراهم میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۰۴ دی ۱۴۰۰
بازنشسته ها به جوانان فرصت کار کردن نمیدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۹ ۰۳ دی ۱۴۰۰
سالی 1میلیون شغل و مسکن تو خواب هم اتفاق نمی افتد خیالت راحت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۰۳ دی ۱۴۰۰
من خودم سه چهارسال مدرکمو گذاشتم اداره کار ولی اصلا ازکارخبری نیست کارکجا بود فقط میخواید ازخودتون تعریف کنید تا زیاده ادم بیکار افسرده توجامعه ک تعدادشون روز به روز زیاد زیادترمیشه دلخوش به این مقدارنباشید تازه میخواید جمعیتم زیاد بشه با این بیکاری وبدبختی جوانها !!!!
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۰:۱۵ ۰۳ دی ۱۴۰۰
شرایط وام ازدواج رو اطفا درست کنید ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۰۲ دی ۱۴۰۰
تو رو خدا به منم کار بدید کارشناس بهداشت محیطم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۰۲ دی ۱۴۰۰
کاری که موقتیه وامنیت شغلی نداره شد کار هروقت یه کار درست درمون راه اندختین آره میایین یه عده رو میدین تحویل یه سری شرکت اختاپوس صفت بعد میگین ایجاد اشتغال شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۰۲ دی ۱۴۰۰
حالا این آماری که می گی رو ندید می گیریم. ولی خودمونیم با این امار خنده رو به لب مون آوردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۰۲ دی ۱۴۰۰
البته در دولت های گذشته و این دولت، خیلی از این کارآفرینی ها جنبه نمایشی داره. در بسیاری از شرکت های دولتی از جمله وزارت ارتباطات و شرکتهای وابسته، کار و تولید زیاد نشده، بلکه به مرور کارکنان زیاد شدند، بطوریکه اکنون وظیفه تعریف شده برای یه نفر رو چند نفر انجام می دن. درنتیجه هزینه و ساختار دولت بزرکتر شده و نه خدمات و بهره وری اون.
Iran (Islamic Republic of)
؟
۲۲:۳۵ ۰۲ دی ۱۴۰۰
۴۱۵ هزار شغل ؟
کجا ؟
برای کیا ؟
آخرین اخبار