قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی از آموزش ۴۷۰ مدیر این سازمان در حوزه‌ی احیای جمعیت کشور در آذر ماه امسال خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حریزاوی، قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی عصر امروز در نشست هم افزایی شبکه‌ی تبلیغ در دستگاه‌های فرهنگی استان پیرامون مسأله‌ی جمعیت در رشت گفت: از این پس هیچ مدیری در سازمان تبلیغات نخواهیم داشت که دوره‌ی تخصصی جمعیت و الزامات احیای آن را نگذرانده باشد.

او با بیان اینکه دولت از ابتدای سال آینده به اجرای سیاست‌های حمایتی خود در خصوص افزایش جمعیت کشور می‌پردازد، افزود: برآورد‌ها نشان می‌دهد که حمایت‌های اقتصادی و معیشتی به تنهایی نمی‌تواند به ایجاد رغبت مردم به ویژه زوج‌های جوان برای فرزندآوری کمک کند و اقناع و فرهنگ سازی این جبران این نقیصه را برطرف خواهد کرد.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در هر یک از دوره‌های مرتبط با افزایش جمعیت سازمان تبلیغات اسلامی، همه ۴۷۰ مدیر این سازمان در سراسر کشور، در ۸ محور تخصصی به مدت ۳ روز آموزش دیدند تا بتوانند در بستر بوم پژوهی و بوم کاوی، ظرفیت‌های فرهنگی هر استان در حوزه‌ی جمعیت و فرزندآوری را شناسایی و تقویت کنند.

سردار عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این نشست بهترین شیوه‌ی احیای جمعیت گیلان را تمرکز بر برنامه‌های مردم محور عنوان کرد و گفت: تجربه‌ی شیوع کرونا و طرح غربالگری شهید سلیمانی در استان ثابت کرده که برای جبران نواقص و عقب ماندگی‌ها که معضل ازدواج جوانان و زاداوری یکی از آن هاست، باید قدرت اقناع و مشارکت جمعی را در کنار سیاست‌های حمایتی، ارتقاء بخشید و این مهم در درون مجموعه‌ی سپاه به وضوح مشهود است.

محمد باقر باقرزاده، مدیر کل صدا و سیمای مرکز گیلان نیز در سخنانی به تشریح برنامه‌های رسانه‌ی استانی در حوزه‌ی افزایش جمعیت و اقناع سازی مخاطبان در این زمینه پرداخت و گفت: ساخت برنامه‌ی کنکاش و لحاظ تعدد فرزند در برنامه سازی‌های تلوزیونی، تنها یکی از محور‌های تولید محتوا برای احیای جمعیت است.

حجت الاسلام مهدوی، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان نیز در سخنانی به تشریح برنامه‌های سازمان متبوع خود برای بهره گیری از ظرفیت‌ها و فرصت‌های فرهنگی - تبلیغی ایام فاطمیه در استان پرداخت و گفت: شبکه‌ی تبلیغ استان از تمامی ظرفیت‌های فرهنگی برای اقناع عمومی و تغییر نگرش جامعه به مقوله‌ی جمعیت و فرزندآوری بهره گیری خواهد کرد.

در ادامه‌ی این نشست هر یک از روحانیان شرکت کننده هم نظرات خود را در خصوص نحوه‌ی فرهنگ سازی عمومی در زمینه‌ی فرزند آوری و تشویق و ترغیب زوج‌های جوان ارایه کردند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.