استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه اخلاق جزء جدایی ناپذیر از علم پزشکی تلقی می‌شود، گفت:در دانشگاه‌های علوم پزشکی علاوه بر آموزش دروس تخصصی، به اخلاق پزشکی و شیوه برخورد مناسب و منطقی پزشک با بیمار نیز توجه شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،عابدین خرّم استاندار آذربایجان شرقی در مراسم تجلیل از پزشکان پیشکسوت استان گفت:در دنیای طبابت، اخلاق و پزشکی به شکلی جدایی‌ناپذیر به یکدیگر گره خورده‌اند و هر پزشکی پیش از این که کارش را به طور حرفه‌ای آغاز کند و قدم در راه پر فراز و نشیب درمان بیماری‌ها بگذارد،قسم‌نامه‌ای را می‌خواند که او را به رعایت اصولی ملزم می‌کند.

اوافزود: این قسم نامه برای این است که با گذر زمان خیلی چیز‌ها فراموش‌شان نشود و یادشان نرود چرا این حرفه را انتخاب کرده و مسئولیت مهمی را به دوش گرفته‌اند.

اوبا اشاره به اینکه امروز تعداد پزشکان از لحاظ کمی و کیفی افزایش یافته است، افزود: ضروری است ابعاد ارزشمند این قسم نامه در بین این قشر جوان به خوبی نهادینه شود تا مانند پیشکسوتان این عرصه با جان ودل برای درمان بیماران فعالیت کنند.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه رعایت اصول اخلاق پزشکی و شیوه برخورد مناسب و منطقی پزشک با بیمار و همراه او در فرهنگ و جامعه ما پیشینه غنی دارد، گفت: بایستی اسطوره‌های علم پزشکی و حماسه‌هایی که آفریده‌اند در جامعه معرفی شود تا الگویی برای نسل جوان باشند و راه آن‌ها ادامه یابد.

خرمدر پایان تاکید کرد: بحران دو سال اخیر در رابطه با بیماری و ویروس منحوس کرونا موجب شد جایگاه و منزلت قشر پزشکی به خوبی مشخص شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.